اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برخی خودفروخته‌ها می‌خواهند حریم عفاف و حجاب را بشکنند/ مردم مدافع ارزش حجاب هستند

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سالروز واقعۀ مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب گفت: امروز برخی افراد و برخی خودفروخته‌ها می‌خواهند حریم عفاف و حجاب را در جامعه بشکنند، آن‌ها بدانند که رعایت این فریضۀ دینی در اسلام و قرآن ما یک اصل است و مردم هیچ‌گاه به آن‌ها اجازۀ خدشه‌دار کردن ارزش‌های اسلامی را نخواهند داد.

برخی خودفروخته‌ها می‌خواهند حریم عفاف و حجاب را بشکنند/ مردم مدافع ارزش حجاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام علی قابل، امام جمعۀ موقت قزوین امروز در خطبه‌های نمازجمعه که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد اظهار کرد: باید همه ما به ریسمان الهی چنگ زده و تقوای الهی پیشه کنیم تا ضمن کسب معارف دینی، در مواجهه با مشکلات بتوانیم با توکل به خداوند متعال بهترین راهکار را برای رفع آنها اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه دروازۀ ورود به بهشت از جهنم می‌گذر است، خاطرنشان کرد: حدیثی از معصوم می‌گوید که همۀ انسان‌ها وارد جهنم خواهند شد ولی مؤمنان و کسانی که تقوا پیشه کردند از آن عبور می‌کنند و وارد بهشت می‌شوند ولی اهل کفر و ضلالت در آنجا خواهند ماند‌.

قابل ابراز کرد: انسان‌هایی که در دنیا لقمۀ حرام خوردند و از دستورات دینی سرپیچی کرده و به فرمان خداوند گوش نکردند، همۀ اعمال آن‌ها در جهنم همانند شعله‌های آتش در کنارشان قرار خواهد گرفت و از گناهانی که کردند پشیمان می‌شوند ولی دیگر فرصتی برای جبران ندارند.

امام جمعه موقت قزوین به ۲۱ تیر ماه سالروز بزرگداشت عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در چنین روزی رضاخان زنان مؤمنه را در مسجد گوهرشاد به رگبار بست و همه را به شهادت رساند که این جنایت بزرگ در تاریخ ثبت شد.

وی اظهار کرد: امروز برخی افراد و برخی خودفروخته‌ها می‌خواهند حریم عفاف و حجاب را در جامعه بشکنند، آن‌ها بدانند که رعایت این فریضۀ دینی در اسلام و قرآن ما یک اصل است و مردم هیچ‌گاه به آن‌ها اجازۀ خدشه‌دار کردن ارزش‌های اسلامی را نخواهند داد.

قابل به دهۀ کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه بهتر فرصت برای تبیین معارف اهل‌بیت(ع) و مکتب دین به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان است تا آن را در زندگی خود جاری کنند و موفق باشند.

اروپایی‌ها هم مانند آمریکا فقط وعده می‌دهند

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه رئیس‌جمهور قلدر آمریکا از برجام خارج شد ولی بقیۀ کشورهای اروپایی در برجام ماندند، بیان کرد: بعد از گذشت چندین ماه ثابت شده که اروپایی‌ها نیز همانند آمریکا فقط وعده می‌دهند و هیچ تضمینی بر اینکه آنها سر پیمان‌شان بمانند، نیست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت‌مردان در زمین دشمن بازی نکنند، ابراز کرد: با این سخن مسؤولان مربوطه بیش از گذشته به سنگر مقاومت برگشته و از منافع انقلاب اسلامی حراست کرده و بر پایبندی به آرمان‌های نظام پافشاری کردند.

قابل اضافه کرد: دولت‌مردان کشور ما از ۶۰ روز گذشته گام نخست و طی چند روز گذشته گام دوم را در برجام برداشتند و به اروپایی‌ها اثبات کردند که پای حرف‌شان هستند و آن‌ها را انجام خواهند داد.

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: امروز سران کشورهای استکبار فهمیدند که ایران در حراست از ارزش‌ها و آرمان‌هایشان هرگز کوتاه نخواهند آمد و همچنان بعد از گذشت ۴۰ سال پایبند اهداف انقلاب هستند.

مردم مسؤولان لایق بر کرسی بنشانند

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان صلاحیت‌های حداقلی را در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعمال می‌کند، بیان کرد: مردم باید در انتخاب نماینده اصلح هوشیار باشند و به دقت انتخاب کنند تا افرادی دلسوز و مجاهد وارد مجلس شوند.

قابل خاطرنشان کرد: مردم از عملکرد ضعیف مسؤولان مربوطه گلایه‌مندند، یک روز شاهد گرانی کالایی مانند گوشت و روز دیگر مرغ هستند و در صف‌های طولانی می‌ایستند تا با قیمت کمتری کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: باید مردم مسؤولانی را به کرسی مسؤولیت بنشانند که برای آن‌ها کار کند تا شاهد گرانی‌ها، احتکار، حقوق‌های نجومی و فساد در اقتصاد نباشند و موجب ناراحتی‌شان نشوند.

تشییع شهدا نشان مجاهدت مردم ما است

وی با اشاره به اینکه ملت ایران ۱۵۵ شهید دفاع مقدس را در نقاط مختلف شهرها با حضور پرشورشان تشییع کردند، ابراز کرد: مردم کشور ما صبور، فداکار، باگذشت و مجاهد هستند و همواره طی چهل سال انقلاب اسلامی در صحنه‌های متعدد پای این انقلاب بوده و هستند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: مسؤولان قدر این مردم را بیشتر بدانند و در جهت منافع آن‌ها کار کنند و مشکلات‌شان را برطرف نمایند تا رضایتمندی ملت را به دست آورند.

قابل به فیلم گاندو اشاره کرد و گفت: این فیلم بخش کوچکی از خراب‌کاری‌های برخی افراد در کشور هست که با نمایش گذاشتن آن، صدای بعضی‌ها بلند شد و ابراز ناراحتی کردند که همین دقت ما را در برابر توطئه‌های دشمنان دو چندان می‌کند.

وی در پایان به عملکرد قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این دستگاه در برخورد با مفسدان اقتصادی قاطع هست و باید هم این چنین باشد تا در نظام جمهوری اسلامی شاهد فساد نباشیم.

انتهای پیام/۷۷۰۰۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول