اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قهرمانی پسر اصفهانی در مسابقات اسکواش کشور

طلای اسکواش‌باز اصفهانی در مسابقات قهرمانی کشور، پایان کار ایران در بازی‌های دانشجویان جهان و قهرمانی جوکوویچ در ویمبلدون از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

قهرمانی پسر اصفهانی در مسابقات اسکواش کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 23 تیر ماه علاوه بر این‌که برنامه بازی‌های تدارکاتی تیم فوتبال ذوب‌آهن مشخص شد، اسکواش‌باز اصفهانی موفق شد در مسابقات کشوری به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ مسابقات اسکواش قهرمانی کشور رده‌های سنی کمتر از 13 و 15 سال دختران و پسران از روز پنجشنبه 20 تیر ماه به مدت سه روز به ترتیب در شهرهای گرگان و قم برگزار شد.

در این رقابت‌ها محمد چنگانیان از اصفهان موفق شد برای چندین سال متوالی بر سکوی قهرمانی رده سنی کمتر از 13 سال بایستد.

✅ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که 3 بازی تدارکاتی با شاهین بوشهر، فجرسپاسی و یک بازی درون اردوی داشته‌ است، روز 25 تیر در اصفهان و روز 29 تیر در مشهد با پدیده بازی خواهد کرد، 2 مرداد در اصفهان میزبان نساجی خواهد بود و اگر لیگ برتر به تعویق بیفتد یک بازی تدارکاتی دیگر نیز با ماشین‌سازی انجام خواهد.

✅ تیم فوتبال سپاهان برای برپایی اردوی 9 روزه پنجشنبه این هفته عازم استانبول ترکیه خواهد شد، قاضی شهیراسپور و بورسااسپور تیم‌های ترکیه‌ای هستند که قرار است با سپاهان در استانبول دیداری دوستانه برگزار کنند؛ طلایی‌پوشان روز گذشته در ایفمارک حاضر شدند و تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشتند.

✅ امیرمحمد سواری نماینده نجف‌آبادی تیم ملی فری استایل کشورمان در فینال رقابت‌های جهانی فری استایل اسپانیا موفق به کسب مدال نقره و سومین مدال کاروان ایران شد، همچنین در فینال این رقابت‌ها رومینا سالک و رضا لسانی موفق شدند در رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال به رتبه سوم و مدال برنز جهان دست پیدا کنند.

رضا لسانی پیش از این توانست با ثبت رکورد 4.118 ثانیه در بخش تایم تریل مسابقات جهانی اسپانیا، رکورد جهانی این رشته را جابه‌جا کند؛ همچنین هر9 شرکت‌کننده فری استایل، 5 دختر و 4 پسر به فینال این سری از رقابت‌ها راه یافتند که سهم تیم ملی ایران یک مدال نقره و دو مدال برنز بود.

✅ چهارمین دوره رقابت‌های رکوردگیری رشته‌های مختلف ورزشی استان اصفهان با معرفی برترین‌ها پایان یافت و افرادی که بهترین رکورد هر رشته را کسب کردند، به مسابقات کشوری راه یافتند.

✅ فاطمه شهباز در مسابقات تیراندازی کشوری سپاه، موفق به کسب مقام دوم رشته تفنگ جوانان شد، این مسابقات چهار روزه، با حضور 180 تیرانداز از سراسر کشور در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی روز گذشته با معرفی برترین‌ها به پایان رسید.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ با پایان مسابقات تیمی تکواندو و کسب عنوان قهرمانی ایران، پرونده کاروان ایران در سی‌امین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در سال 2019 در ناپل ایتالیا بسته شد، کاروان ایران موفق شد در این دوره از بازی‌ها صاحب 17 مدال شامل 7 مدال طلا، 3 مدال نقره و 7 مدال برنز شود و تا پایان روز دهم مسابقات در رده نهم این رقابت‌ها قرار بگیرد.

✅ تیم ملی والیبال ایران با کسب عنوان پنجمی به کارش در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 پایان داد، ملی‌پوشان ایران قرار است در شرایطی به ایران بازگردند که ایگور کولاکوویچ و دو دستیارش آن‌ها را همراهی نمی‌کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران از شیکاگو راهی بلگراد خواهد شد تا پس از مدتی استراحت برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم ملی به ایران بازگردد؛ بازیکنان تیم ملی طبق برنامه یک هفته به استراحت خواهند پرداخت و پس از آن آماده حضور در اردوی آماده‌سازی انتخابی المپیک می‌شوند.

✅ چهارمین مرحله اردو تدارکاتی انتخابی تیم ملی جودو از 24 تیر ماه تا 29 تیر در نوشهر 30 تیر ماه تا 4 مرداد در تهران، جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار می‌شود.

سعید کوهکن، رضا غلامی، علی عباس‌نژاد، وحید نوری، محمدرضا خیراله‌زاده، محمدعلی شنانی به عنوان ورزشکار محمدرضا حاج یوسف‌زاده به عنوان سرمربی، فرهاد معابی به عنوان مربی در این مرحله از اردو حضور خواهند یافت.

✅ در دور پنجم مسابقات شطرنج قهرمانی شهرهای آسیا که در داکای بنگلادش برگزار شد، تیم سایپا تهران به عنوان نماینده ایران موفق شد تیم چاتاگرام بنگلادش را با نتیجه 3.5 بر 0.5 شکست دهد، با این برد سایپا با 10 امتیاز و پوئن شکنى 16 به صدرنشینى‌اش در جدول رده‌بندى ادامه داد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ دیدار فینال تنیس ویمبلدون 2019 در بخش انفرادی بین نواک جوکوویچ و راجر فدرر برگزار شد، این دیدار حساس و پر‌تب و تاب که دوازدهمین حضور فدرر سوئیسی در فینال ویمبلدون بود پس از نزدیک به 5 ساعت مارتن نفس‌گیر و حساس به نتیجه 3 بر 2 به سود تنیسور صربستانی،‌جوکوویچ خاتمه یافت تا نواک به عنوان قهرمانی دست یابد.

✅ مراسم معارفه آنتوان گریژمان مهاجم فرانسوی و جدید باشگاه بارسلونا در این باشگاه برگزار و بر این اساس پیراهن شماره 17 این باشگاه به این بازیکن اهدا شد؛ گریژمان راهی شهر بارسلونا شد و با حضور در این باشگاه تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشت.

مهاجم فرانسوی با قراردادی 5 ساله تا سال 2024 و با قراردادی به ارزش 120 میلیون یورو از اتلتیکو مادرید راهی بارسلونا شد، بند فسخ قرارداد این مهاجم 800 میلیون یورو تعیین شده است.

✅ بیشتر مواقع وقتی شماره 5 را در زمین می‌بینیم همیشه نام بسیاری از بزرگان دنیای فوتبال یادمان می‌آید، ستارگانی که به دور از گلزنی همواره در خدمت تیم بودند و نبود آن‌ها مشکلی بزرگ برای آن باشگاه‌ها بود؛ از بکن‌باور تا زیدان و کارلس پویول همیشه با شماره 5 های تاریخ فوتبال خاطره داریم.

انتهای پیام/63090/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول