اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برای چندریال بیشتر مستأجر خوب را از دست ندهید

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: قرارداد مستأجرانی که با آن‌ها توافق دارند را تمدید کنند و مستأجر خوب را به خاطر چند ریال کرایه بیشتر از دست ندهند.

برای چندریال بیشتر مستأجر خوب را از دست ندهید

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بازار مسکن همچنان دچار رکود تورمی است که با تداوم ثبات قیمت ارز از قیمت‌های هیجانی تحمیل‌شده از سال گذشته به بازار مسکن کاسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان ادامه داد: قیمت‌های غیرمنطقی و تصاعدی که بیشتر به واسطه جو روانی حاکم بر بازار بود، ضربه بزرگی به مستأجران زد، به مالکان توصیه می‌کنم قرارداد مستأجرانی که با آن‌ها توافق دارند را تمدید کنند و مستأجر خوب را به خاطر چند ریال کرایه بیشتر از دست ندهند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌های هیجانی که قیمت ملک ناگهانی 40 تا 100 درصد افزایش پیدا کرد روی قیمت رهن و اجاره نیز اثر گذاشت و در نتیجه آن مستأجران ضرر کردند اما مالکان بدانند قیمت‌های فعلی واقعی نیست و تا دو ماه آینده تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

جهانگیری افزود: بازار مسکن همانند بازار سکه و ارز نیست که قیمت‌ها روزانه تغییر کند، همان‌طور که قیمت مسکن با فاصله سه ماه بعد از تغییر ناگهانی قیمت پایه دلار از 3 هزار تومان به 13 هزار افزایش یافت، در شرایط کنونی نیز ثبات در بازار سکه، طلا و ارز تا دو ماه آینده بر بازار مسکن اثر خواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان عنوان کرد: زمانی که فروشنده قیمت بالایی برای ملک اعلام کند ملک به فروش نمی‌رود اما مشاوران املاک هیچ ابزاری برای محدود کردن قیمت در رهن و اجاره ندارند و این مالک است که می‌تواند با حسن نظر مستأجر را یاری کند، اگرچه برخی مشاوران املاک در اقدامی هماهنگ از اجاره دادن واحدهای با قیمت نامتعارف خودداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: خانه‌های خالی موجود در شهر متناسب تقاضای بازار نیست بلکه با سلیقه صاحب سرمایه ساخته شده، زمانی که بازار مسکن رونق داشت، هرکسی در هر شغلی به این بازار وارد شد و خانه‌های لوکس با متراژ بالا ساخت تا بفروشد، اما عملاً تقاضای بازار را کاهش نداد.

انتهای پیام/63113/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول