اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

مزیت اهدای سلول به بانک عمومی خون بندناف برای اهداکننده

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به تفاوت نگهداری سلول در بانک عمومی و خصوصی خون بند ناف، گفت:‌ با اهدای سلول، اگر در آینده اهداکنندگان به این سلول نیاز داشتند می‌توانند به رایگان از آن استفاده کنند.

مزیت اهدای سلول به بانک عمومی خون بندناف برای اهداکننده

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس تفاوت نگهداری سلول خون در بانک خون بند ناف رویان به صورت خصوصی و عمومی و مزیت بانک خون بند ناف، گفت: در نگهداری خصوصی از متقاضی هزینه دریافت می‌شود که تعرفه‌های این خدمت توسط مربوطه در شرکت زیرمجموعه رویان به صورت شفاف اعلام شده و به صورت پرداخت هزینه اولیه به علاوه هزینه سالیانه است که البته پرداخت هزینه به صورت پرداخت قسطی هم ممکن است اما در نگهداری عمومی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی توضیح داد: طبیعی است که متقاضیان خصوصی نمونه را برای خودشان احتمالا استفاده می‌کنند و هزینه می‌پردازند، اما در نگهداری عمومی که به صورت دریافت سلول از اهداکننده انجام می‌شود امکانی برای اهداکننده ایجاد می‌شود که اگر زمانی در آینده به این سلول نیاز داشت می‌توانند خودشان از آن استفاده کنند. 

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نمونه در بانک عمومی خون بندناف رویان از سراسر کشور جمع‌آوری شده است، یادآور شد: برای اهدای سلول، اهداکننده باید شرایط لازم را داشته باشد برای مثال از جمله اینکه حتما باید برای ذخیره سازی نمونه خون بند ناف پیش از زایمان و تا هفته 36 بارداری اقدام شود، از اهدا کننده آزمایش‌هایی گرفته می‌شود و همچنین فرد بابت این اهدا رضایت می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول