اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هند استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان پاکستانی را تکذیب کرد

ارتش هند ادعای پاکستان در مورد استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان این کشور مستقر در خطوط مرزی را تکذیب کرد.

هند استفاده  از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان  پاکستانی را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش مرزی بین هند و پاکستان، گزارش‌های رسیده از تبادل آتش سنگین بین نیروهای دو کشور در منطقه «بارامولا» در شمال کشمیر حکایت دارد. ارتش پاکستان  مدعی شده هند از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیر نظامیان استفاده کرده، اما نیروهای مسلح هند اعلام کرده‌اند که از اینگونه سلاح استفاده‌ای نکرده‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» شنبه به نقل از ارتش پاکستان گزارش کرد که نیروهای مسلح هند برخلاف قوانین بین‌المللی مورخ سی‌ام جولای (سه شنبه، هشتم مرداد) از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیر نظامیان در خطوط مرزی استفاده کردند. ارتش پاکستان اخیرا تصاویری را منتشر ساخته که نشان می‌دهد گویا ارتش هند از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیر نظامیان استفاده کرده است.

 

 

این در حالی است که ارتش هند با رد این اتهام‌ زنی، منکر استفاده از بمب‌های خوشه‌ای شده است. یک فرمانده ارشد ارتش هند مدعی شده که این ارتش پاکستان است که اقدام‌های تروریستی در کشمیر انجام می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دور تازه درگیری بین ارتش دو کشور در مرزها در حالی مجددا از سرگرفته شده که فروردین سال جاری نیز درگیری مرزی پاکستان و هند بعد از وقفه‌ای کوتاه دوباره آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند. وزارت دفاع هند در آن زمان  و در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای هندی و پاکستانی در منطقه «پونچ» واقع در  ایالت جامو و کشمیر با سلاح‌های سبک و سنگین به همدیگر شلیک کردند. (جزئیات بیشتر)

 به نوشته اسپوتنیک، در بیانیه تازه ارتش پاکستان در این زمینه  آمده است که ارتش هند در تاریخ یاد شده علیه غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان در دره «نیلوم» از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده که طی آن  2 نفر کشته شده و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

خط کنترل، به خط کنترل نظامی میان بخش‌های تحت کنترل هند و پاکستان در ایالت جامو و کشمیر  گفته می‌شود که در عمل مرز این دو کشور به‌شمار می‌رود. از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس، تاکنون سه جنگ در سال‌های 1947، 1965 و 1971 میان  این دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.

تنش بین این دو کشور اتمی بعد از حمله  بهمن ماه گذشته یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی شدت گرفت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول