اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگزاری 40 برنامه فرهنگی در هفته ازدواج در گنبدکاووس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با اشاره به اجرای مشترک برنامه‌های هفته ازدواج برای نخستین بار در گنبدکاووس، گفت: بیش از 40 برنامه شاخص در این حوزه در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

برگزاری 40 برنامه فرهنگی در هفته ازدواج در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام رضا دیلمی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه امروزه یکی از بزرگترین مشکلات جوانان در جامعه بالا رفتن سن ازدواج به دلایل مشکلات متعدد است، اظهار کرد: این مشکلات در طیف گسترده‌ای از مشکلات اقتصادی گرفته تا مشکلات فرهنگی و اجتماعی گریبان‌گیر این افراد شده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات جوانان اعم از اشتغال، مسکن، معیشت و حتی رفع مشکلات فرهنگی و سخت‌گیری خانواده‌ها باید به صورت جامع و هدفمند برنامه‌ریزی‌های کلان صورت گیرد، افزود: البته این موضوع نافی نقش و وظیفه هر یک از دستگاه‌های فرهنگی در سطوح مختلف ملی، استانی و حتی شهرستانی نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر هم‌افزایی توان و اندیشه میان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی برای رفع مشکلات جوانان، گفت: در هفته گرامیداشت ازدواج که به مبارکی و برکت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود برای نخستین بار در گنبدکاووس تلاش کردیم برخی فعالیت‌ها را به صورت متمرکز و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برگزار کنیم.

دیلمی از برگزاری همایش خانواده مطلوب علوی و نبوی با محوریت ازدواج آسان جوانان و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها خبر داد و تصریح کرد: این همایش در گنبدکاووس با حضور کارشناسان دینی و مسائل روان‌شناختی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و بصیرت‌افزایی از دیگر برنامه‌های مدنظر ماست، ادامه داد: در مجموع بالغ بر 40 برنامه شاخص فرهنگی در سطح شهرستان گنبدکاووس در این ایام برگزار خواهد شد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با بیان اینکه امیدواریم با راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی ازدواج در سطح محلات شهرستان دریچه تازه‌ای را به سمت موضوع مهم ازدواج جوانان باز کنیم، خاطرنشان کرد: بدون تردید آینده روشنی در شهرستان گنبدکاووس در این حوزه در انتظار جوانان خواهد بود.

گفتنی است شهرستان گنبدکاووس که بزرگترین شهرستان و دومین شهر پرجمعیت استان گلستان به شمار می‌رود در برخی از آمارهای حوزه جوانان در طول سال‌های متمادی دچار عقب ماندگی‌های مفرطی شده است که سرانه پائین فضاهای ورزشی، بیکاری فارغ‌التحصیلان، فقدان تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد بخش جوانان از جمله این موارد است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول