اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش 3 برابری دستگیری مجرمین سایبری در گنبدکاووس

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تغییر حجم جرائم به سمت جرائم سایبری و افزایش آن در جامعه، گفت: با تلاش همکارانم در گنبدکاووس دستگیری مجرمین سایبری سه برابر افزایش داشته است.

افزایش 3 برابری دستگیری مجرمین سایبری در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمود علیفر بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس به مناسبت هفته خبرنگار با اشاره به اینکه امروز بخشی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون فداکاری‌های اهالی رسانه و مطبوعات و انعکاس قدرت، امنیت، صلابت و سلامت نظام و جامعه هستیم، اظهار کرد: کمک خبرنگاران و اهالی رسانه به پلیس در تامین امنیت پایدار بی‌بدیل و مثال‌زدنی است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان خارجی و بر هم زنندگان امنیت در داخل کشور به دنبال القای حس ناامنی در کشور و جامعه هستند، افزود: نقش بارز و بی‌بدیل شما اصحاب رسانه در مقابله با این حربه‌ها برای همه ما مدیران و مردم عزیز ثابت شده است.

* خنثی‌سازی حربه‌های دشمنان با تلاش خبرنگاران

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس باتاکید بر اینکه اطلاع رسانی هدفمند وبه موقع نسبت به عملکرد پلیس موجب افزایش حس رضایتمندی مردم در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: انصافا خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس با تمام وجود با مجموعه نیروهای پلیس در شهرستان همکاری داشته و بازوی قدرتمندی برای ما به شمار می‌روند.

علیفر جامعه محوری و مشارکت عموم مردم در اجرای فعالیت‌های پلیس را یکی از اهداف و اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری دانست و گفت: ما از خبرنگاران نیز در همین راستا دو کمک اصلی می‌خواهیم که یکی کمک در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم و دیگری اطلاع رسانی خدمات و طرح‌های انتظامی و توفیقات پلیس در نگاه عملکردی است.

وی نتایج اطلاع‌رسانی به موقع و درست را افزایش رضایتمندی مردم و افزایش اعتماد آنها به پلیس عنوان کرد و ادامه داد: افزایش همکاری و مشارکت مردم و همچنین پیشگیری از وقوع جرم نیز از دیگر نتایج کار شما خبرنگاران در این حوزه است.

* افزایش 128 درصدی جرائم سایبری

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در چهار ماهه گذشته از سال 98 وقوع جرائم به ویژه در جرائم خورد افزایش داشته است، تصریح کرد: بخشی از آن به دلیل افزایش تماس‌های با پلیس 110 و اعلام جرم سرقت حتی در موارد بسیار جئی از جمله یک لنگه یا یک جفت کفش است که البته براساس وظیفه نسبت به پوشش خدماتی به آن نیز اقدام می‌کنیم.

علیفر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جرائم در سال‌های اخیر به سمت جرائم سایبری سوق پیدا کرده است، اضافه کرد: وقوع جرائم سایبری در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر 127 درصد رشد داشته است که البته میزان کشف جرائم و دستگیری مجرمین سایبری نیز به لطف خدا و تلاش همکاران بنده به ترتیب 128 و 300 درصدی افزایش یافته است.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از مقام شامخ خبرنگاران و اصحاب رسانه، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای رسانه با اهدای لوح یادبود و هدایایی از بیش از 30 خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس در عرصه رسانه‌های برخط، مکتوب و سمعی و بصری از جمله خبرنگار خبرگزاری فارس در این شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول