اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بزرگترین خدمت به اقتصاد کردستان، ایجاد بستر پویایی تولیدکنندگان است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین خدمت به اقتصاد استان، ایجاد بستر مناسب برای پویایی بیشتر تولید کنندگان است.

بزرگترین خدمت به اقتصاد کردستان، ایجاد بستر پویایی تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، محسن بیگلری ظهر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان سقز بر ضرورت حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی و زودبازده تاکید کرد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی بعضی از استان‌های کشور از جمله زنجان و اصفهان اشاره کرد و گفت: در این دو استان، بانک‌ها به ترتیب یک هزار و 8۰۰ و 3 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال پرداخت می‌کنند و در کرستان این رقم، ۸۰ میلیارد تومان است.

وی بر حمایت کارفرمایان، اداره تعاون کار و رفاه از کارگران و تسهیلگری در راستای جذب اعتبارات اشتغال‌زایی به ویژه در حوزه رونق تولید روستا تاکید کرد.

یکی از سیاست‌های دولت، اشتغال با محور رونق تولید است

کامیل کریمیان فرماندار سقز هم خطاب به ادارات عضو شورای اشتغال شهرستان گفت: مسؤولان با درک شرایط فعلی کشور از جمله معیشت مردم، ضرورت حمایت از رونق تولید برای اشتغال زایی و کمک به گشایش اقتصادی کمک کنند.

وی ادامه داد: با وجود فشارها و تحریم های اقتصادی، تراز تجاری کشور مثبت و اشتغال در سه ماهه اول سالجاری نسبت به سه ماهه سال قبل، بهبود یافته است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز، افق اشتغال در شهرستان را امیدوارکننده دانست و گفت: این چشم انداز با سرمایه گذاری های سرمایه گذاران کشورهای عراقی و ترکیه ای، وجود دو سد در شهرستان، تلاش برای تخصیص آب به ۵۵۰۰ هکتار زمین پایین دست منبع آبی چراغ ویس، روشن است.

وی افزود: رونق تولید در روستاها به عنوان ظرفیت نسبی شهرستان به جد دنبال خواهد شد و در حوزه اشتغال روستایی نیز سهم سقز ۱۶ میلیارد تومان بوده که ۲۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول