اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تقویت و تسریع در عملیات زهکشی اراضی به‌دلیل کارکرد مناسب در سیل گلستان

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: موضوع زهکشی اراضی علاوه بر مزیت‌های بی‌شمار، در زمان سیل موجب کاهش خسارات شد، به همین دلیل زهکشی اراضی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

تقویت و تسریع در عملیات زهکشی اراضی به‌دلیل کارکرد مناسب در سیل گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌آقا محمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و همچنین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گلستان اظهار کرد: سیل فرصتی برای خدمتگذاری به مردم بود و خوشبختانه با وجود اینکه با مشکلات دیگری نظیر رانش زمین همراه بود، مدیریت خوبی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در شرایطی که 25 استان کشور با سیل و دیگر بلایا درگیر بودند و با توجه به اینکه 30 نوع از 40 نوع بلایای طبیعی در ایران وجود دارد اقدامات و مدیریت صورت گرفته قابل تقدیر بود.

* اقدامات صورت گرفته باید به اطلاع مردم رسانده شود/ امیدی که مدنظر مقام معظم رهبری است در عمل ایجاد شود

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری که همراه با اعضای منتخب کمیته فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کشور پس از استان‌های لرستان و خوزستان به گلستان آمده است، افزود: باید با برنامه‌ای زمان‌بندی تحویل کار را روستا به روستا انجام دهیم و اینگونه هیچ ریزه کاری را باقی نگذاریم.

وی یادآور شد: اقدامات صورت گرفته باید به اطلاع مردم رسانده شود و امیدی که مدنظر مقام معظم رهبری است در عمل ایجاد شود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مدارس باید در زمان تعیین شده بازگشایی شوند و این مسئله پراهمیتی در مناطق سیل‌زده است.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه باید تلاش خود را در فعالیت‌ها مضاعف کنیم، گفت: باید با اندیشه بزرگ‌تر تلاش‌های خود را دوبرابر کنیم تا در سال رونق اقتصادی شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشیم.

* موضوع زهکشی اراضی با وجود مزیت‌های بی‌شمار در زمان سیل موجب کاهش خسارات شد

وی ادامه داد: موضوع زهکشی اراضی مسئله‌ای قابل توجه است که خوشبختانه زمین‌های زهکشی شده در زمان سیل موجب کاهش خسارات نیز شده بودند و به دلیل این مزیت و دیگر مزایا باید زهکشی اراضی بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این جلسه دبیر کمیته فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد بازسازی و نوسازی کشور، اظهار کرد: در موضوع سیل اقدامات صورت گرفته در استان شایسته تقدیر است.

* رسانه‌ها باید در مسئله سیل مطالبه‌گر باشند/ رسانه‌ها بدون تعارف اقدامات خوب و حتی کوتاهی‌ها را اطلاع‌رسانی کنند

شجاعی کیاسری افزود: رسانه‌ها باید در مسئله سیل مطالبه‌گر باشند و بدون تعارف اقدامات خوب و حتی کوتاهی‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: همت و همکاری مردم و مسوولان در سیل اخیر مورد توجه جدی نهادهای بین‌المللی قرار گرفت و کارنامه اقدامات قابل تحسین بود.

همچنین در این جلسه دستگاه‌های اجرایی استان گزارش اقدامات خود را ارائه کردند و عنوان شد از 20 هزار و 900 پرونده واحدهای مسکونی معرفی شده به بانک‌ها تاکنون 15 هزار و 600 پرونده منجر به انعقاد قرار داد شده است.

* تاکنون 50 میلیارد تومان کمک بلاعوض بین 11 هزار و 300 خانوار سیل‌زده گلستان توزیع شد/ توزیع 10 هزار تن سیمان رایگان در مناطق سیل‌زده شهری و روستایی

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان 10 هزار و 226 واحد مسکونی تعمیراتی بودند که بهسازی آنها پایان یافته و واحدهای احداثی نیز تا پایان سال پایان می پذیرند.

محمدتقی زمانی‌نژاد افزود: تاکنون 50 میلیارد تومان کمک بلاعوض بین 11 هزار و 300 خانوار توزیع شده و همچنین 10 هزار تن سیمان رایگان در اختیار واحدهای مسکونی شهری و روستایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول