اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وعده‌ای برای انتخابات یا بازگشت تنش به شرق اصفهان

فرماندار اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران از اختصاص دو فرمانداری به شرق اصفهان خبر داد اما به این وعده قید «بعد از انتخابات» را هم اضافه کرد.

وعده‌ای برای انتخابات یا بازگشت تنش به شرق اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاید برای بیشتر مردم ایران «شرق اصفهان» یادآور اعتراضات کشاورزان، خشکسالی و تالاب گاوخونی است، منطقه‌ای که عموماً از فاصله 10 کیلومتری شهر اصفهان آغاز می‌شود و تا مرز استان یزد ادامه می‌یابد و منظور از آن «شرق شهرستان اصفهان» است نه شرق استان اصفهان.

شرق اصفهان شامل بخش های کوهپایه، جلگه، بن رود، جرقویه علیا و جرقویه سفلی و جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر است که جزئی از شهرستان اصفهان و در کنار کلان شهر اصفهان قرار دارد.

در منطقه شرق اصفهان، بخش‌های بن‌رود با 29 هزار و کوهپایه با 23 هزار و جلگه با 21 هزار نفر جمعیت، بخش‌های بزرگی هستند که از گذشته به دنبال جذب امکانات و تسهیلات در بخش خود بوده و این موضوع رقابت مخربی را در بین مردم این شهرهای کویری به وجود آورده است.

 

این رقابت تا آنجا پیش رفته که یکی از آرزوی‌های مردم سه بخش جلگه، بن‌رود و کوهپایه تبدیل شدن به شهرستان و بالارفتن تابلوی فرمانداری در یکی از شهرهای هرند، ورزنه و کوهپایه به عنوان مراکز این بخش‌هاست.

حالا پس از سال‌ها پیگیری مسؤولان هر سه بخش از وزارت کشور، حسین سیستانی فرماندار شهرستان اصفهان در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت این پیگیری‌ها، از تشکیل دو فرمانداری در شرق اصفهان خبر داد.

سؤال و پاسخی بین خبرنگار فارس و آقای فرماندار که ظاهرا به مذاق آقای معاون سیاسی استاندار خوش نیامده بوده و در گوشه و کنار شنیده شده که حیدر قاسمی موافق رسانه‌ای شدن این موضوع در مقطع زمانی فعلی نبوده است؛ البته این شنیده‌ها توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی رسانه‌گریز و سیاسی استاندار اصفهان تأیید نشده اما از رفتارهای قبل و بعد این ماجرا چنین استنباطی شده است.

هر چند حضور قاسمی و سیستانی در رأس جایگاه انتخاباتی استان و شهرستان اصفهان حتما با مأموریت‌های ویژه‌ای همراه خواهد بود اما این خبر فرماندار می‌توانست خبر خوبی برای مردم شرق اصفهان باشد که پس از چند دهه پیگیری قرار است آرزوی دیرینه‌شان محقق شود اما نحوه بیان آن بیشتر از خوشحالی، حساسیت مردم منطقه را بالا برده است که از دو جهت قابل بررسی است.

نخست آن که همان‌طور که اشاره شد، در شرق اصفهان 3 مدعی برای اختصاص فرمانداری وجود دارد و سؤالی که ایجاد شده و فرماندار اصفهان نیز نسبت به آن توضیحی ارائه نداد این است که کدام دو بخش به شهرستان تبدیل می‌شوند و کدام بخش قرار است از این فرصت محروم شود؟ منطقه‌ای که حالا بعد از 3 سال خشکسالی کامل و بیش از 10 سال محدودیت کشت، به لطف بارش‌های اخیر تازه رنگ آرامش و تلاش به خود گرفته،گویا قرار نیست مردم منطقه رنگ آسایش به خود ببینند.

مسأله دیگر قیدی است که فرماندار در ادامه جمله خود می‌آورد و می‌گوید «در شرق اصفهان پس از برگزاری انتخابات دو فرمانداری خواهیم داشت که جزئیات آن در آینده رسانه‌ای خواهد شد»؛ این که فرماندار اصفهان تعمداً بر «بعد از انتخابات» تاکید می‌کند نیز شائبه برانگیز است.

با توجه به این که در انتخابات‌های گذشته، رأی منطقه شرق اصفهان با توجه به مشارکت بالای این منطقه تأثیرگذار بوده، برخی از کارشناسان، مردم منطقه و تحلیل‌گران سیاسی این گفته فرماندار را شبیه به یک وعده انتخاباتی تعبیر کرده‌اند، چیزی شبیه به این جمله که اگر آنچه که مدنظر دولت است از صندوق رأی خارج شود، فرمانداری هم اختصاص پیدا می‌کند.

به نظر می‌رسد این وعده ادامه پازلی است که از حواشی فرایند انتخاب استاندار جدید اصفهان و حضور معاون جدید سیاسی استانداری آغاز و با انتخاب سیستانی -از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان-  پس از حرف و حدیث‌های بسیار و گذشت 5 ماه از سرپرستی غیرقانونی در فرمانداری اصفهان ادامه یافت و  احتمالاً تا انتخابات اسفند ماه مجلس نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/63064/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول