اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امکانات محدود با هویت‌سنجی بین خبرنگاران تقسیم شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ساماندهی خبرنگاران را ضرورتی در راستای تثبیت هویت جامعه خبری استان دانست و تأکید کرد: با توجه به محدودیت امکانات، امکانات محدود باید با هویت‌سنجی تقسیم شود.

امکانات محدود با هویت‌سنجی بین خبرنگاران تقسیم شود

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به اهمیت مسأله هویت‌بخشی در حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه در جامعه خبری که منجر به ساماندهی این قشر می‌شود، اظهار کرد: جامعه خبری استان سمنان مانند هر گروه اجتماعی دیگر تا به‌عنوان یک صنف هویت تثبیت‌شده‌ای نداشته باشد، به‌منزله جامعه حرفه‌ای معرفی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری و فعالیت رسانه‌ای می‌تواند جزو مشاغل سخت یا حرفه‌ای باشد، بیان کرد: در مشاغل حرفه‌ای جنبه خدمت‌محوری بر منفعت‌محوری غالب است و علاوه بر این، مشاغل حرفه‌ای باید دانش‌محور و متکی بر آموزش علمی و دانشگاهی باشد تا این دانش می‌تواند تبدیل به مهارت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: وقتی دانش با مهارت و تخصص تجمیع شود، نوعی قدرت مشروع و هویت صنفی ایجاد می‌کند که درمجموع به اقتدار توأم با عزت و منزلت اجتماعی تبدیل می‌شود.

فضیلت بیان کرد: مشاغل حرفه‌ای علاوه بر تعاریف مذکور، دارای نظام ارزشی و قواعد اخلاقی خاص هستند که تحت عنوان اخلاق حرفه‌ای از آن یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پایداری گروه اجتماعی در گرو تقویت و حس هویتی است، افزود: تثبیت هویت، توجه به بایدها را افزایش می‌دهد و به شایسته‌سالاری منجر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ساماندهی خبرنگاران را ضرورتی در راستای تثبیت هویت جامعه خبری استان دانست و تأکید کرد: با توجه به محدودیت امکانات، عقل مدیریتی حکم می‌کند که امکانات محدود موجود با هویت‌سنجی تقسیم شود.

وی افزود: امکانات محدود باید در خدمت کسانی باشد که در جامعه خبرنگاری از هویت لازم برخوردارند و مشغول کار خبری هستند.

فضیلت با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران نقش قابل‌انکاری در تثبیت هویت جامعه خبرنگاری استان دارد، افزود: وقتی از مشکلات جامعه خبرنگاران گفته می‌شود، بخشی مربوط به مشکلات سخت‌افزاری شامل مسائل معیشتی است و بخشی هم که کمتر دیده و مورد غفلت واقع می‌شود، مشکلات نرم‌افزاری است.

وی عدم ساماندهی جامعه خبری را مشکل عمده حوزه رسانه دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی خبرنگاران جزو مطالبات اصلی این قشر و عدم ساماندهی یک مشکل ملی است و همه درگیر این موضوع هستند؛ ساماندهی خبرنگاران نقش غیرقابل‌انکاری در رفع مشکلات این قشر تثبیت هویت آنان دارد.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول