اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صادرات 30 درصدی مرغ زنجان به سایر استان‌ها

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان از کاهش قیمت مرغ گرم خبر داد و گفت: 30 درصد مرغ زنجان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

صادرات 30 درصدی مرغ زنجان به سایر استان‌ها

سید ناصر رمضانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: قیمت مرغ گرم امروز کاهش یافته و به 13 هزار و 900 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه قیمت مرغ گرم طی هفته‌های گذشته به حدود 15 هزار تومان هم رسیده بود، اضافه کرد: امروز با کاهش قیمت حدود هزار تومانی به 13 هزار و 900 تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مقطعی هوا گرم شد و موجب تلفات بسیاری شد، افزود: همچنین در این مقطع زمانی برخی از استان‌های گرمسیر جوجه‌ریزی نکردند که موجب کاهش مرغ در بازار شد.

رمضانلو با بیان اینکه با تعدیل شدن هوا جوجه‌ریزی به روال عادی برگشته است، ادامه داد: این روزها میزان تولید مرغ افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه افزایش تولید موجب کاهش قیمت مرغ گرم شده است، اضافه کرد: امروز زنجان پایین‌ترین قیمت مرغ را در بین استان‌های دیگر دارد.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ گرم استان زنجان نسبت به استان همجوار قزوین 300 تومان ارزان‌تر است، تصریح کرد: مازاد مصرف زنجانی‌ها به استان‌های دیگر صادر می‌شود که میزان آن 20 تا 30 درصد است.

رمضانلو با اشاره به اینکه با کاهش قیمت مرغ گرم، مصرف آن تغییری نداشته است، افزود: مصرف حدودی زنجانی‌ها 50 تا 60 تن است.

به گزارش فارس، از اواخر سال گذشته قیمت مرغ گرم نوسانات بسیاری داشت و همین امر موجب شکل‌گیری صف‌های طویل شد، اما پس از مدتی با آزادسازی قیمت مرغ روال عادی شد.

هرچند که دولت برای کنترل قیمت‌ مانع صادرات مرغ شد، اما مجوز واردات آن را صادر کرد و به علت تأخیر رخ داده در این اقدام، هیچ تأثیری در بازار مرغ ایجاد نکرد.

 فرودین امسال نیز با هدف تنظیم بازار قیمت مرغ به عنوان یک کالای اساسی به همراه نهاده‌های صنعت دام و طیور در فهرست مشمول دریافت ارز رسمی به نرخ 4 هزار و 200 تومان شد با این‌حال افزایش نرخ هزینه‌های تولید سبب نوسان در قیمت محصولات پروتئینی به ویژه مرغ شد که این روزها وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول