اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جشنواره رسانه و توسعه گفتمان مهارت در گلستان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان از برگزاری جشنواره رسانه و توسعه گفتمان مهارتی در استان خبر داد و از فعالان رسانه خواست در این راستا نقش‌آفرین باشند.

جشنواره رسانه و توسعه گفتمان مهارت در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیراحمد دهقانی صبح امروز در جلسه شورای تعامل و هم‌اندیشی با روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی در استان 12 مرکز فعال دارد که اولویت ما برنامه‌های کیفی است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به خبرنگار نوعی مهارت است، تصریح کرد: از 27 مردادماه جاری پذیرش دانشجویان علمی کاربردی آغاز شده و تا دوم شهریورماه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان در خصوص روند توسعه دانشگاه افزود: دانشگاه ها چند نسل را سپری کردند نسل اول که فقط آموزش‌محور بودند و نسل دوم به سمت پژوهش‌محوری حرکت کردند و دانشگاه نسل سوم کارآفرین بودند که ماموریت اصلی آنها کارآفرینی است.

* توسعه نظام‌مند آموزش‌های مهارتی منجر به کارآفرینی می‌شود
دهقانی با اشاره به وجود دانشگاه نسل پنجم در دنیا ابراز کرد: دانشگاه‌های اجتماعی داریم که مشکلات مردم را رصد و پیرامون آن راهکار می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه نظام‌مند آموزش‌های مهارتی منجر به کارآفرینی می‌شود، گفت: 70 درصد واحدهای ما عملی است که به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان افزود: این دانشگاه می‌تواند به دانشگاه نسل سوم نزدیک شود چراکه عمده واحدهای این دانشگاه مهارتی و کاربردی است.

دهقانی با اشاره به رشته‌های کاربردی در راستای اشتغال گفت: 800 رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور وجود دارد، در مهرماه امسال در استان 40 درصد دانش آموزان هنرستان مهارتی هستند که باید کیفیت را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که کیفیت افزایش نیابد مهارت دست‌یافتنی نخواهد بود در چند سال اخیر اقدامات کیفیت بخش انجام دادیم در حوزه آموزشی رشته‌های جدید در استان آوردیم که برای آنها آمایش تعریف شده است.

* 34 استاد خبره در استان به مجموعه این اساتید اضافه کردیم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با تاکید بر لزوم پرورش تکنسین ماهر افزود: 9 رشته جدید در حوزه آموزش آوردیم، پرورش اسب، سینما، فیلمسازی، بازیگری، تصویرسازی از جمله آن است.
به گفته دهقانی؛81 کارگاه آموزشی رایگان در سال 1397 برگزار کردیم که این مهم در سال جاری تاکنون 64 کلاس آموزشی بوده است.

وی سابقه کاری و داشتن گواهی معتبر را از شاخصه‌های اساتید خبره در این دانشگاه دانست و گفت: 34 استاد خبره در استان به مجموعه این اساتید اضافه کردیم که اینها جزو افتخارات استان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با اشاره به ضرورت توانمندسازی مدرسان گفت: تمامی مدرسان دانشگاه ارزیابی آموزشی می‌شوند مراکز علمی کاربردی  مدرک‌گرا نیستند و اکثرا ماموریت‌گرا شدند.

دهقانی از سطح‌بندی مراکز آموزش علمی کاربردی خبر داد و گفت: مراکز در چهار سطح هستند که سطح یک بالاترین سطح است، هشت مرکز استان در سطح دو قرار گرفتند چهار مرکز در سطح سه قرار گرفتند که برای اینها بسته‌های تشویقی می‌گیرند.

به گفته وی در سطح کشور هیچ کدام از دانشگاه‌های علمی کاربردی در سطح یک قرار ندارند که این مسئله در سطح استان صدق می‌کند.

* راه‌اندازی کمپ کارآفرینی و تورهای فناوری/ نمایشگاه فن بازار در آبان ماه برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با تأکید بر اینکه مراکز باید در جوار کار باشند، گفت: برخی آزمون‌ها برای افزایش کیفیت متمرکز می‌شود، مراکز نوآوری و کلینیک‌های شغلی در استان به دانشجویان مشاوره رایگان می‌دهند تا ایده را به پدیده تبدیل کنند.

دهقانی از راه‌اندازی کمپ کارآفرینی و تورهای فناوری خبر داد و گفت: یک نمایشگاه فن بازار در آبان ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به زحمات دلسوزانه رسانه‌ها از خبرنگاران خواست تا فرهنگ مهارت‌آموزی را در جامعه تسری دهند و گفت: به خانواده اطلاع دهید دوره مدرک گرایی تمام شده است و باید به سمت مهارت پیش برویم.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول