اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کم تحرکی، عامل افزایش بیماری‌های غیر واگیر/ لرستان کمبود پزشک متخصص دارد

کمبود پزشک متخصص در لرستان و افزایش بیماری‌های غیر واگیر از جمله مواردی بود که در نشست معاونین دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اصحاب رسانه مطرح شد.

کم تحرکی، عامل افزایش بیماری‌های غیر واگیر/ لرستان کمبود پزشک متخصص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پیش از ظهر امروز نشست خبری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان و معاونین وی با اصحاب رسانه لرستان برگزار شد.

کمبود پزشک متخصص در لرستان

عباس پزشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه بیان کرد: در بعضی از رشته‌های پزشکی در کشور دچار کمبود فارغ التحصیل هستیم و این عامل سبب کمبود متخصص در لرستان شده است که امیدواریم با کمک مسئولان استانی این مشکل را در سال جاری حل کنیم.

وی در ارتباط با وضعیت پزشک قلب در لرستان گفت: سال گذشته 350 عمل در حوزه قلب داشتیم که تنها 6 مورد آنها ناموفق بود که این تعداد نیز توسط تیم نظارتی وزارت خانه برسی شد و خوشبختانه متوجه شدیم در این حوزه مشکلی نداریم.

معاون درمان علوم پزشکی لرستان در ادامه اظهار کرد: مطب پزشکان باید یک سری حداقل‌ها داشته باشد که در همین راستا بر تمامی مطب‌های استان نظارت خواهیم کرد.

پزشکی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی لرستان شاهد بیشترین تعطیلی مراکز زیبایی غیرمجاز در کشور هستیم.

تشکیل پرونده پزشکی برای 98 درصد جمعیت لرستان

محمد علی دریک معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در ادامه با بیان اینکه برای 98 درصد جمعیت استان پرونده الکترونیک تشکیل شده است، بیان کرد: میران رضایت مردم از خدمات پزشکی در استان لرستان بر اساس آمارها حدود 95 درصد بوده است .

وی تصریح کرد: در 2 هزار و 311 ایستگاه سیار و ثابت توانستیم بیش از 98 درصد از جامعه هدف استان را پوشش دهیم، همچنین در بخش طرح پزشک خانواده نیز با 735 نفر کادر درمانی در مناطق حاشیه‌ای شهرها و روستاها در حال ارائه خدمت به مردم هستیم.

معاون بهداشت علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر در سال‌های گذشته در کشور  افزایش یافته‌اند که در لرستان نیز بالطبع کشور شاهد افزایش مبتلایان بیماری‌های غیرواگیر هستیم که علت اصلی این موارد کم تحرکی و دیابت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول