اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

خانواده‌ها از کتاب تفکر و سبک زندگی غفلت کرده‌اند

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده های ما از کتاب تفکر و سبک زندگی غفلت می کنند و این یک‌زنگ خطر است چرا که اگر به این درس جدی پرداخته شود می تواند ناهنجاری ها را در جامعه کاهش دهد.

خانواده‌ها از کتاب تفکر و سبک زندگی غفلت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تجلیل و اختتامیه پنجمین دوره جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی اظهارداشت: عبارت درس تفکر و سبک زندگی بخشی از زندگی خود من است. در سال ۸۸ به مدت ۲ سال کار کردیم و کتابی به عنوان تفکر و سبک زندگی وارد مدارس شد و فکر نمیکردم روزی این کتاب جشنواره ای داشته باشد.

وی ادامه داد: در طی ۲ سال گذشته دبیرخانه ای در اختیار شهر تهران قرار گرفت و تلاشمان این بود که خوراک فکری را در اختیار شهرستان ها قرار دهیم و کانالی را در همین ارتباط راه اندازی کردیم.

کریمی گفت: در سال جاری ۳۰۷۲ نفر در این جشنواره شرکت کردند، تعداد ۳۳۲ آثار تدریس و طرح درس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: از ۵ استان برای داوری جشنواره استفاده کردیم از جمله قم، قزوین، البرز، شهرستان های استان تهران و شهر تهران و امروز ۲۷ نفر از برگزیدگان کشوری و ۳ نفر از برگزیدگان استانی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در ادامه این مراسم ضمن درود و صلوات به روح پاک شهدا بخصوص شهدای فرهنگی، اظهارداشت: کتاب های پرورشی طی سالها به کتاب سبک زندگی تغییر کرد و احساس میکنم آنگونه که باید به این کتاب توجه نشده به همین دلیل این جشنواره را همکاران من ترتیب دادند.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت ما حضور محور است و در این فضا بیشتر میتوان تعامل برقرار کرد. خانواده های ما از کتاب سبک زندگی غفلت می کنند و این یک‌زنگ خطر است چرا که اگر به این درس جدی پرداخته شود می تواند ناهنجاری های ما را در جامعه ما کاهش دهد.

شکوهی ادامه داد:‌ در جمع ما کسانی هستند که امروز به عنوان برگزیده از مجموع بیش از 30 هزار مدرس حضور دارند، هر کسی که در سال‌های گذشته ساعت موظفی کم داشت با درس تفکر و زندگی آن کسری خود را پر می‌کرد و من امروز اعلام می‌کنم تمام کسانی که درس تفکر و زندگی را تدریس می‌کنند حتما دوره تخصصی را طی کرده‌اند. 

مدیر کل امور تربیتی ومشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش ما این است که این امانتی که دست ما سپرده شده را به خوبی ظرفیت معاونت فرهنگی و پرورشی را به سایر معاونت‌‌ها نشان دهیم؛ بعضا می‌خواهند این درس را مثلا با محیط زیست تلفیق کنند که با تلاش‌هایی که صورت گرفته خدا را شکر این اتفاق نیفتاد. ضمن اینکه در این مدت قدم‌های خوبی برداشته شد و از آقای کاظمی به جهت تلاش‌هایی که انجام دادند بسیار تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: ما در ماده یک، 1200 نفر را داریم و نکته قابل توجه این است که تعداد 1028 نفر را در ماده 28 در حال جذب هستیم اما با کمبودهای زیادی نیز مواجه هستیم و حدودا یک صد هزارنفر ما کمبود نیرو داریم.

شکوهی گفت: همکاران ما حدود 28 میلیون گواهی آموزش‌های ضمن خدمت صادر کرده‌اند از همه همکارانی که تلاش کردند و بی ادعا و خالصانه و به خصوص مربیان که با دست خالی افتخارات زیادی آفریدند را تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول