اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تجهیز نیروی هوایی مصر به 70 فروند جنگنده پیشرفته سوخو و میگ-35

نیروی هوایی مصر در اقدامی جهت سبقت گرفتن از رقبای منطقه‌ای خود قصد دارد به جنگنده‌های پیشرفته روسی مجهز شود.

تجهیز نیروی هوایی مصر به 70 فروند جنگنده پیشرفته سوخو و میگ-35

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های خبری به تلاش‌های نیروی هوایی مصر برای ارتقا کمی و کیفی خود خبر دادند.

به نوشته  شماره سه شنبه وبگاه «دیلی ایجپت» به نقل از «نشنال اینترست» نیروی هوایی مصر قصد خرید 50 فروند «میگ-35» ساخت روسیه را دارد. این قرارداد بزرگترین توافق تسلیحاتی دو کشور در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. تصاویر جدید منتشر شده پرواز یک میگ- 33 با پرچم مصر در پایگاه هوایی «ژکوسکی» در روسیه در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

بر اساس این گزارش، مصر در سال 2013 برای خرید 24 فروند جنگنده میگ-29 با روسیه مذاکره کرد. مصر در سال 2015  نیز قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار برای خرید 50 فروند میگ-35 امضا کرد و پیش بینی می‌شود این جنگنده‌ها تا سال 2020 به  این کشور اعزام شوند.

سرهنگ «حاتم صابر» از مقام‌های ارشد سابق نیروی هوایی مصر در این زمینه اظهار داشت: «خرید میگ-35 از روسیه، رتبه جهانی نیروی هوایی مصر را ارتقا می‌دهد. مصر اینک در جایگاه نهم جهان و نخست در خاورمیانه قرار دارد.»

 

 

خبرگزاری «اینترفکس» نیز چندی قبل به نقل از منابع مطلع نظامی نوشت که روسیه قصد دارد از آغاز سال 2019 جنگنده‌های چند منظوره سوخو-35 برای نیروی هوایی مصر تولید کند. گفته می‌شود که نیروی هوایی مصر به 20 فروند از این نوع جنگنده‌ها مجهز خواهد شد.

از سویی دیگر، آمریکا به مصر در زمینه خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه هشدار داده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چندی در این زمینه اظهار داشت : «بسیار امیدوارم که مصری‌ها تصمیم بگیرند چنین اقدامی را انجام ندهند.»

گزارش اخیر وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن 1100 موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال جاری میلادی در رتبه دوازدهم در جهان قرار داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول