اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«الدعوه»: دولت عراق از عاملان حمله به الحشد الشعبی به شورای امنیت شکایت کند

حزب «الدعوه الاسلامیه» عراق با تأکید بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در حمله به الحشد الشعبی، تأکد کرد که این حملات، نقض فاحش حاکمیت و استقلال عراق است.

«الدعوه»: دولت عراق از عاملان حمله به الحشد الشعبی به شورای امنیت شکایت کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «الدعوه الاسلامیه» عراق بار دیگر حمایت خود را از نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) این کشور اعلام کرد.

این حزب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «شخصیت‌های مجاهد عراقی در نیروهای الحشد الشعبی و مواضع و اردوگاههای آن در معرض حملات تروریستی قرا گرفت که طرف‌های خارجی آن را هدف قرار دادند که حاکمیت، امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق را هدف قرار داده‌اند».

این حزب ضمن درخواست از دولت عراق برای انجام «تحقیقات فراگیر درباره ماهیت این عملیات تروریستی»، تأکید کرد که بغداد باید عامل انجام این حملات و کسانی را که در انجام آن مشارکت داشته یا زمینه را برای آن فراهم کرده‌اند، مشخص کند.

پایگاه خبری «المسله» به نقل از حزب الدعوه گزارش داد که دولت عراق همچنین باید فورا به شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی دیگر درباره این حملات شکایت کند.

در این بیانیه با تأکید بر «لزوم تحرکات دیپلماتیک، سیاسی و رسانه‌ای گسترده برای محکومیت این اقدامات بزدلانه و تحریک ملت عراق برای مقابله با آن»، تصریح شد که این حملات، «نقض فاحش حاکمیت و استقلال عراق و تلاش روشنی برای تضعیف توانمندی‌های دفاعی آن است».

الدعوه با بیان اینکه گزارش‌های اخیر بیانگر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حملات است، اعلام کرد که با دقت این رخدادها و تحرکات را دنبال می‌کد تا موضع ملی واحدی را در برابر این تجاوز تشکیل دهد.

این حزب در پایان خاطر نشان کرد که «همه مردم عراق در دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و مقدسات خود متحد هستند و همان گونه که در برابر تروریسم داعش ایستادند و به حضور آن پایان دادند، در برابر تروریسم جدید (رژیم صهیونیستی) می‌ایستند».

 یک انیار مهمات به الحشد الشعبی 28 مرداد گذشته در نزدیکی پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح الدین منفجر شد.

چند روز پس از این انفجار، نیز در اردوگاه «صقر» در جنوب بغداد نیز انفجاری صورت گرفت. در این اردوگاه نیروهای الحشد حضور داشتند که در پی آن یک نفر شهید و 29 نفر نیز زخمی شدند.

«احمد الاسدی» از رهبران الحشد الشعبی اعلام کرد که قطعا و یقینا رژیم صهیونیستی در پس از این انفجارها قرار داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول