اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نرخ بیکاری در زنجان کاهش یافته است

استاندار زنجان گفت: نرخ بیکاری در استان زنجان کاهش یافته و ۱۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر بیمه شده اجباری داریم.

نرخ بیکاری در زنجان کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای اداری استان زنجان با حضور رئیس قوه قضائیه کشوری و استانی و همچنین مسؤولان ارشد استان برگزار و مسائل و مشکلات استان در آن طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

فتح‌الله حقیقی در این جلسه اظهار کرد: موفقیت‌های بسیار کشور موجب دشمنی دشمنان شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه تلاش ما در مجموعه استانی ارائه خدمات بهتر به مردم بوده است، گفت: دید ما نسبت به سرمایه‌گذار نیز تسهیل امور بوده است.

وی به حضور خود در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: این سفرها در راستای دستور حضرت علی(ع) و مقام معظم رهبری انجام می‌شود.
حقیقی در ادامه با اشاره به اینکه ما حتی یک واحد تولیدی را هم تعطیل نکرده‌ایم و مشکلات آن‌ها را حل کرده‌ایم، گفت: تلاش ما حل مشکل تولید است.
استاندار زنجان با بیان اینکه موضوع دیگر این است که اعتقاد دارم هر کار ارزشی باید با برنامه انجام شود، تصریح کرد: با مجوز دولت تغییر کاربری مکانیزه شده و موجب کاهش زمان در صدور مجوزهای مربوط در این زمینه شده است.
وی با اشاره به اینکه نتایج اقدامات صورت گرفته مثبت بوده است، افزود: امروز زنجان در زمینه سرمایه‌گذاری رتبه دوم کشور را دارد.
حقیقی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم‌ سرمایه‌گذاری صنعتی در استان است، بیان کرد: از این مبلغ حجم قابل توجه آن خارجی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت صادرات استان مطلوب بوده و به ۵۵۰ میلیون دلار رسیده و از کل واردات ۹۸ درصد مواد اولیه بوده است. 

وی گفت: نرخ بیکاری در استان کاهش یافته و ۱۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر بیمه شده اجباری داریم.

حقیقی با اشاره به اینکه کسانی که بیمه بیکاری می‌گیرند نیز ۳ هزار و ۸۷۲ نفر است، افزود: همچنین سهم تسهیلات استان نیز در یک سال گذشته به ۶۵ هزار میلیارد رسیده است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیز توفیقات خوبی داریم که مربوط به طرح کاداستر است، بیان کرد: ۵۰۹ هزار هکتار از اجرای طرح کاداستر آن مربوط به کشاورزی است.
وی ادامه داد: در بحث کشت گیاهان دارویی و تغییر الگوی کشت در ۵۰۰ هکتار انجام شده است.

*وعده‌های شما رسانه‌ای شود، شور و شعور در مردم ایجاد خواهد کرد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: برای اینکه از امتحان موفق بیرون بیاییم، باید فرمایشات امام راحل را در خدمت به مردم عملیاتی کنیم.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه مسؤولان وظیفه دارند که گره از مشکلات مردم باز کنند، گفت: زیادی نعمت‌ها نباید ما را ملول و خسته کند.
وی با اشاره به اینکه اگر زیادی نعمت‌ها شما را خسته کرد فرصت خدمت از بین می‌رود، گفت: از طرفی باید چتر عدالت در جامعه گسترده شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه انتصاب آیت‌الله رئیسی که از بدنه این قوه اثرگذار و رکن رکین انقلاب قوه قضائیه بود، امید زیادی در مردم ایجاد کرده است، گفت: مخصوصا نسبت به برنامه‌ای که دارید و مقبول مقام معظم رهبری بوده و حرکت‌هایی انجام شده یک روح امیدواری در مردم ایجاد کرده است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه وعده‌های شما وقتی رسانه‌ای شود قطعا شور و شعور را در مردم ایجاد خواهد کرد، گفت: توزیع عادلانه فقر هنر نیست و باید تولید ثروت شود و آنوقت توزیع عادلانه شیرین‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امام مسلمین فرمودند که مقاومت در مقابل دشمن هزینه دارد و هزینه کوتاه آمدن در مقابل دشمن ذلت است، گفت: امروز در مقابل دشمن یک صدا بلند می‌شود و همه با هم در مقابل دشمن پشت سر امام مسلمین به امید ایرانی آباد تلاش کنیم.

*واگذاری 28 درصدی شرکت ایران ترانسفوی زنجان به یک مقروض
در ادامه نیز مدیرعامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان با معرفی شرکت ایران ترانسفوی زنجان اظهار کرد: 5 هزار نفر در این شرکت فعالیت دارند.

بهزاد ظهیری با بیان اینکه  85 درصد از نیاز صنعت برق کشور از طریق شرکت ترانسفورماتور تامین می‌شود، اضافه کرد: پس از نیم قرن روغن ترانسفورماتور در زنجان بومی‌سازی شده است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال جدید 200 نفری در این شرکت بیان کرد: این شرکت یک روز معوقه بیمه و مالیاتی نداشته و فروش آن افزایش 100 درصدی داشته است.

 مدیرعامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان با بیان اینکه از جمله مشکلات شرکت ایران ترانسفو این است که 28 درصد از سهام شرکت توسط یک سهامدار از دولت خریداری شده است، اضافه کرد: 15 درصد پیش پرداخت این سهام و ما بقی اقساط با یک سال تنفس بوده که تاکنون یک قسط بیشتر نداده است.

ظهیری اگر شخصی حقوق دولت را پرداخت نکرده است، چرا سازمان خصوصی‌سازی ورود نمی‌کند، افزود: چگونه با وجود بدهی‌های بسیار این شخص اهلیت پیدا کرده است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به تعلق خاطر صنعتگران و تولیدکنندگان به استان زنجان اظهار کرد: همکاری دستگاه قضایی در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار موثر است.
فرامرز نیک‌سرشت تسریع در پرونده‌های ارسالی به محاکم برای کوتاه شدن برخورد با قاچاقچی و متخلف را از جمله درخواست‌های صنعتگران از واحد قضایی  اعلام کرد و افزود: تفکیک پرونده‌های قاچاق نسبت به سایر پرونده‌ها، سخت‌گیری بیشتر در امر صدور قرارهای تأمین وثایق، تجزیه و تحلیل اطلاعات  از دیگر مطالبات صنعت‌گران است.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول