اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعمال فشار آمریکا به بغداد برای عدم تشکیل نیروی هوایی الحشد الشعبی

یک کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به نقش آمریکا برای عدم تشکیل نیروی هوایی الحشد الشعبی، تأکید کرد که دولت عراق باید از این اقدام الحشد حمایت کند.

اعمال فشار آمریکا به بغداد برای عدم تشکیل نیروی هوایی الحشد الشعبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها پنجشنبه (روز گذشته) به نقل از «ابو مهدی المهندس» نائب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) اعلام کردند که دستور تشکیل پدافند هوایی برای این سازمان صادر شده است.

یک منبع وابسته به الحشد الشعبی اما امروز جمعه گفت که این خبر صحت ندارد و صدور چنین دستوری را تکذیب کرد.

«کاظم الحاج» کارشناس مسائل امنیتی عراق در واکنش به این مسائل، تأکید کرد که «حرکت به سوی ایجاد پدافند هوایی برای الحشد الشعبی، یک مسئله مهم است و عراق بدان نیاز دارد».

الحاج هشدار داد که آمریکا به دولت عراق اعمال فشار می‌کند تا طرح الحشد الشعبی را برای تشکیل پدافند هوایی، ناکام بگذارد.

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که آمریکا به صورت مستقیم و غیر مستقیم و از طریق دولت عراق یا فراکسیون‌های سیاسی حامی طرح‌های خود در عراق، در اجرای این طرح مانع‌تراشی می‌کند.

این کارشناس عراقی تصریح کرد که در الحشد الشعبی، نیروهای انسانی و کادر توانمندی وجود دارد که می‌تواند این نیروی هوایی را اداره کند.

الحاج اظهار داشت که «پس از تجاوزات مکرر [رژیم] صهیونیستی به الحشد الشعبی، امروز عراق به سمت تجهیز تسلیحاتی از سوی ایران، روسیه و سایر کشورها حرکت می‌کند».

وی بر این باور است که عراق به سمت رهایی از بند تجهیز تسلیحاتی از سوی آمریکا حرکت می‌کند؛ زیرا این کشور به تعهدات خود در قبال عراق عمل نکرد.

این کارشناس خاطر نشان کرد که به خاطر بد عهدی آمریکا، درها به روی عراق باز است تا ایران، روسیه، چین و اتحادیه اروپا، این کشور را تجهیز تسلیحاتی کنند و برای تضمن حاکمیت خود، از این کشورها، جنگنده و سامانه‌های دفاعی هوایی خریداری کند.

الحاج در پایان تأکید کرد که «اگر حکومت [عراق] خواستار تحقق حاکمیت است، باید از حرکت الحشد الشعبی به سوی ایجاد نیروی هوایی حمایت کند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول