اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فقدان امکانات حمل و نقل ریلی مانع صادرات نئوپان است

مدیرعامل شرکت صنعت چوب شمال گفت: عوامل مختلفی مانع صادرات نئوپان به صورت خام و ملامینه می‌شود که مهمترین آن فقدان امکانات و زیرساخت‌های مناسب ریلی برای این محصول است.

فقدان امکانات حمل و نقل ریلی مانع صادرات نئوپان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مسلم فدایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه امروزه در حوزه صادرات کالاها به کشورهای همسایه و خاور دور موانع و مشکلاتی وجود دارد و تولید کنندگان کالا باید با ریسک بالا کالای تولیدی خود را صادر کنند.

وی افزود: در صادرات محصول نئوپان به صورت خام و ملامینه نیز موانعی وجود دارد که می‌توان به عدم امکانات و زیرساخت‌های مناسب در حمل و نقل ریلی برای این محصول اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت صنعت چوب شمال با اشاره به تصمیمات شتابزده سال گذشته  دولت در مورد برخی کالاهای صادراتی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به  نوسانات قیمت دلار و ارز، دولت تصمیات شتابزده مبنی بر اعمال ممنوعیت صادراتی برخی کالاها گرفت که محصول نئوپان خام و ملامینه نیز جز کالاهای ممنوعیت صادراتی بود که به ضرر کشور و تولیدکنندگان شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی توسط انجمن صنفی و تولیدکنندگان این بخش ممنوعیت نئوپان از اواخر بهمن ماه سال گذشته برداشته شد.

فدایی گفت: با همه مشکلات موجود در کشور و موانع صادراتی شرکت صنعت چوب شمال در پنج ماه نخست امسال حدود 850 هزار دلار یعنی به میزان پنج هزارو 700  متر مکعب نئوپان خام و ملامینه به بازارهای اصلی پنج  کشور ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و عراق صادر کند و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان صادرات تا پایان سال به یک میلیون دلار برسد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت صنعت چوب شمال از جمله معدود شرکت‌هایی است که توانسته در یک سال گذشته به تعهدات ارزی خود عمل کند که کمک خوبی به دولت است.

مدیرعامل شرکت صنعت چوب شمال یادآور شد: در حال حاضر در این شرکت با نیروهای جایگزین 170 نفر مشغول کار هستند که تنها حدود 25 درصد از ظرفیت این شرکت فعال است و اگر این سه شرکت سرمایه در گردش مناسب داشته و به صورت سه شیفت کامل فعالیت کند سالانه تولیدی به ارزش 500 میلیارد تومان خواهد داشت.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول