اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پروژه‌ آبخوانداری «ذاکر» به بهره‌برداری رسید

پروژه‌ آبخوانداری ذاکر در شهرستان زنجان با حضور مسؤولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌ آبخوانداری «ذاکر» به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پروژه‌ آبخوانداری «ذاکر» در شهرستان زنجان ظهر امروز با حضور خلیل آقایی رئیس سازمان آبخیزداری و جنگل‌کاری و معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار زنجان و جمعی از مسؤولان استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان در این مراسم موقعیت این پروژه را در 20 کیلومتری شرق شهر زنجان واقع در دهستان بناب در بخش مرکزی اعلام و اظهار کرد: اهداف این پروژه تعادل‌بخشی آب زیرزمینی دشت ذاکر – بناب، تغذیه چاه‌های آب شرب زنجان، افزایش آبدهی چاه‌های بهره‌برداری موجود در منطقه و کاهش دبی سیلابی رودخانه ذاکر است.

خلیل آقاجانلو با بیان اینکه مساحت این پروژه 7 هزار و 50 هکتار است، اضافه کرد: بارندگی متوسط حوزه 350 میلی‌متر است و دبی سیلابی نیز 50 ساله حوزه 39 مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه میزان رواناب سالانه حوزه 9 میلیون مترمکعب است، بیان کرد: مساحت عرصه پخش سیلاب به صورت کانالی 200 هکتار و تعداد تورکینست آب‌بندان‌های موجود برای تغذیه مصنوعی 21 دستگاه است.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه نحوه آب‌گیری از طریق دو دستگاه بند انحرافی موجود است، عنوان کرد: میزان تغذیه سالانه این پروژه به سفره‌های آب زیرزمینی حدود 6 میلیون متر مکعب است.

آقاجانلو با بیان اینکه عملیات از سال 1395 تا 1397 اجرا شده است، اضافه کرد: برای این پروژه 18 میلیارد و 230 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه حجم عملیات بنایی سنگ و ملات پروژه آبخوانداری ذاکر 3 هزار و 250 مترمکعب است، خاطر نشان کرد: حجم عملیات گاییون‌بندی این پروژه نیز 557 مترمکعب است.

وی حجم عملیات خاکی پروژه آبخوانداری ذاکر را حجم 125 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: تعداد حوضچه‌های تزریق پیش‌بینی شده برای احداث در مسیر رودخانه نیز سه دستگاه است.
انتهای پیام/73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول