اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عدم تحویل گندم‌های مازاد کشاورزان به سیلوها قاچاق محسوب می‌شود

مدیر اداره جهادکشاورزی بندرترکمن گفت: کشاورزان گندم‌های خودشان را که در انبار نگهداری می‌کنند باید در سامانه صمت گلستان ثبت کنند در غیر این‌صورت اگر گندم مازاد خود را تحویل سیلوها ندهند این گندم‌ها به عنوان قاچاق شناسایی خواهد شد.

عدم تحویل گندم‌های مازاد کشاورزان به سیلوها قاچاق محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالصالح کرنژادی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کشاورزان باید گندم‌های خود را که در انبارها نگهداری می‌کنند را در سامانه صمت گلستان ثبت‌نام کنند در صورتی که گندم‌های مازاد خود را در انبار خود نگه دارند این گندم‌ها را به عنوان قاچاق شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: دامداران دام‌های سنگین و سبک خود را هویت‌گذاری کنند در غیر این‌صورت حمل و نقل این دام‌ها از شهری به شهر دیگر به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و با آنها برخورد خواهد شد.

*کشاورزان کمباین‌ها و تراکتورهای خود را پلاک‌گذاری کنند

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان بندرترکمن ابراز کرد: کشاورزانی که در طرح هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین همکاری لازم را انجام می‌دهند، تسهلات بانکی و خدماتی به آنها اراده خواهد شد و همچنین نهاده‌های غذایی سبک و کنسانتره به آنها ارائه می‌شود.

کرنژادی خاطرنشان کرد: کشاورزان کمباین‌ها و تراکتورهای خود را پلاک‌گذاری کنند در صورتی که ادوات کشاورزی پلاک‌گذاری نشود سازمان جهادکشاورزی نمی‌تواند از لحاظ سوخت با آنها همکاری داشته باشد.

* تمامی دفترچه‌های کشاورزی باطل شد/ صدور کارت الکترونیکی برای کشاورزان

وی در خصوص دفترچه‌های کشاورزی گفت: تمامی دفترچه‌های کشاورزی باطل شده است و کشاورزان برای دریافت نهاده‌ها برای کشت پاییزه خود باید به مرکز جهادکشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند تا کارت الکترونیکی برای آنها صادر شود.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان بندرترکمن در خصوص تغییر کاربری امور اراضی افزود: کشاورزان و دامداران در صورت هرگونه تغییر در خارج از بافت هادی روستا انجام دهند و یا ساخت و سازی انجام دهند به واحد امور اراضی سازمان جهادکشاورزی مراجعه کنند و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

کرنژادی از برگزاری همایش کشت پاییزه چغندرقند در شهرستان بندرترکمن خبر داد و اظهار کرد: این همایش در خیابان ساحل 19 مرکز جهادکشاورزی شهرستان بندرترکمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/83019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول