اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۴۱۰ واحد صنعتی در کردستان گازدار شده‌اند

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با گاز دار شدن 84 واحد صنعتی استان در هفته دولت، تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده کردستان بر اساس مصوبه شورای اقتصاد به 410 واحد صنعتی رسید.

۴۱۰ واحد صنعتی در کردستان گازدار شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری شامگاه سه‌شنبه در نشست با عبدالله گیتی‌منش مدیر جدید شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان، تعامل شرکت‌های تابعه وزارت نفت در استان با یکدیگر را مثمرثمر دانست و اظهار داشت: اینکه مدیران بتوانند در یک فضای مثبت و سازنده با هم همکاری کنند و در جهت رفع محرومیت استان گام بردارند، باعث امید در بین مردم خواهد شد و خدمات نظام را هرچه بهتر و بیشتر تسریع خواهد بخشید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: شرکت گاز و پخش فرآورده‌های نفتی مکمل همدیگر در تامین بخش عظیمی از نیازهای انرژی استان بوده و تعامل این 2 دستگاه موجب تامین مستمر و مداوم انرژی منازل مسکونی، تجاری و بخش صنعتی را فراهم می‌آورد.

فعله‌گری همچنین به جایگزینی گاز به جای سایر سوخت‌های فسیلی اشاره کرد و بیان داشت: برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد 1 هزار و 114 واحد شناسایی شده‌اند که در هفته دولت سال جاری 84 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد صنایع گازدار شده استان نیز، گفت: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان خردادماه سال جاری 326 واحد صنعتی با اجرای 144 کیلومتر شبکه گازرسانی و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای 29 میلیون لیتر سوخت مایع در سال بوده که با گازدار شدن 84 واحد صنعتی در هفته دولت تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده بر اساس مصوبه شورای اقتصاد به 410 واحد صنعتی رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از  تعداد 84 پروژه گازرسانی صنعتی در استان 62 هزار و 120 متر شبکه اجرا شده که برای اجرای این پروژه‌های صنعتی 55 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد چگونگی بهره‌مندی صنایع از یارانه مصوبه شورای اقتصاد گفت: سقف استفاده از تسهیلات یارانه‌ای شورای اقتصاد برای هر صنعت 2 میلیارد و 400 میلیون ریال است که براساس میزان سوخت هر واحد صنعتی محاسبه می‌شود.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 16 شهرک و ناحیه صنعتی و 2 هزار و 134  واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه سوخت‌رسانی CNG گازرسانی صورت گرفته است که با افتتاح 84  پروژه صنعتی جدید در هفته دولت امسال تعداد صنایع برخوردار از گاز به 2 هزار و 218 مورد افزایش می‌یابد که با احتساب جایگاه‌های CNG  و نیروگاه سیکل ترکیبی صنایع تحت پوشش گاز طبیعی ۲ هزار و 267 مورد است.

در پایان این دیدار عبدالله گیتی‌منش مدیر جدید شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان خواستار همکاری و همفکری بیشتر و موثر در گازرسانی به واحدهای صنعتی شدند.

وی گفت: تا زمانی که تمام انشعابات روستاها نصب نشود و خانوارهای روستایی اشتراک‌پذیری را انجام نداده‌اند سوخت مایع آن مناطق تامین می‌شود.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول