اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

190 مرکز نیکوکاری در گلستان راه‎اندازی می‎شود

مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: به منظور خدمات‎رسانی به مردم نیازمند و ارتباط بین خیرین و مستمندان 190 مرکز نیکوکاری تا پایان سال در گلستان راه‎اندازی می‎شود.

190 مرکز نیکوکاری در گلستان راه‎اندازی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبد کاووس اسکندر اسکندری بعد از ظهر امروز در مراسم متمرکز افتتاح 6 مرکز نیکوکاری در مرکز نیکوکاری «ثامن» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: راه‎اندازی مرکز نیکوکاری محل و حلقه اتصال بین خیرین و مستمندان است تا بتوانیم نیازهای ضروری افراد مستمند را برآورده کند.

وی افزود: در راستای خدمت‎رسانی بهتر به نیازمندان و مردمی کردن خدمت‎رسانی به افراد مستمند این مراکز راه‎اندازی می‎شوند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه این مراکز تنها خدمات مادی به افراد مستمند ارائه نمی‎دهند، تصریح کرد: معمولا این مراکز به صورت هیئت عامل و با کمک هیئت امنا مساجد محل و خیرین و معتمدین منطقه در راستای کمک‎های مادی و معنوی صورت می‎گیرد و در هر منطقه هر یک از افراد که می‎توانند به عنوان مهندس، پزشک و یا سایر خدماتی که توانایی دارند به افراد نیازمند کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمک‎های کمیته امداد نیاز به یک پروسه و فرایند اداری دارد این مراکز می‎توانند بدون واسطه و در اسرع وقت کمک‎های خود را انجام دهند.

اسکندری با اشاره به برون‎سپاری خدمات کمیته امداد در 40 سال دوم انقلاب گفت: فعالیت‎های کمیته امداد در 40 سال دوم انقلاب به سمت برون‎سپاری خدمات سوق پیدا می‎کند که این عمل با برنامه‎ریزی دقیق و منسجم بوده و در مرحله نخست از طریق همین مراکز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در این 40 سال فعالیت، شیوه‎ها و روش‎های گوناگونی تجربه کرده و امید داریم با فعالیت‎های منسجم و گسترده طوری عمل کنیم که در جامعه اسلامی مستمندی وجود نداشته باشد.

مدیر کل کمیته امداد گلستان تاکید کرد: این نهاد توانسته بودجه‎های خود را از سال 1395 تا سال 1397 به طور 100 درصد جذب کند و انتظار داریم در این شرایط سخت اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جذب و افزایش بودجه به کمک کند تا خدمات خود را بهتر به جامعه هدف ارائه دهیم.

* افزایش 3 برابری حقوق مستمری‎بگیران

نماینده مردم شهرستان‎های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس دهم با همه فراز و فرودها و کمبود اعتبارات در سال گذشته در اقدامی بسیار خوب حقوق مستمری‎بگیران را سه برابر افزایش داد.

علیرضا ابراهیمی افزود: این حرکت برای بودجه سال 1398 در نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود خواهد داشت تا در این شرایط که بسیاری از مددجویان با مشکلات معیشتی روبرو هستند بتوانیم حمایت‎هایی داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: تعهد شهرستان در ایجاد مرکز نیکوکاری در مجموع 34 مرکز است که تا پایان سال باید راه‎اندازی شود.

محمد باقرپور گفت: در حال حاضر به صورت متمرکز 6 مرکز افتتاح می‎شود که از ابتدا سال تاکنون نیز 16 مرکز راه‎اندازی و تا پایان سال مابقی مراکز راه‎اندازی می‎شود.

مدیر مرکز نیکوکاری «ثامن» در این مراسم اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین طرح این مرکز راه‎اندازی درمانگاه خیریه آستان مقدس حضرت یحیی‎بن‎زید (ع) است که در این دو سال بالغ بر 8 هزار نفر از مردم و محرومین از خدمات این درمانگاه شامل پزشک عمومی، دارویی، ترزیقات، تست‎های قند خون و تست‎های بالینی بهره‎مند شدند.

ابوالحسن میری افزود: در حال راه‎اندازی درمانگاه خیریه در منطقه محروم روستای «رضا آباد» از توابع بخش فندرسک شهرستان رامیان با اعتبار 50 میلیون تومان هستیم.

وی تصریح کرد: این مرکز تاکنون تسهیلات کارگشایی بدون بهره به مبلغ 70 میلیون تومان و توزیع غذای گرم بین مردم محروم در شب‎های محرم به مبلغ 25 میلیون تومان کرده است.

انتهای پیام/83002/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول