اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حل مشکلات زمین‌خواری و کارگری نیازمند سفر رئیس قوه قضائیه به قزوین است

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه حل مشکلات زمین‌خواری و کارگری نیازمند سفر رئیس قوه قضائیه به قزوین است، گفت: امیدواریم رئیس دستگاه قضا استان قزوین را در اولویت سفرهای خود قرار دهد تا شرایط کارگری و اوضاع زمین‌خواری را از نزدیک ملاحظه کند.

حل مشکلات زمین‌خواری و کارگری نیازمند سفر رئیس قوه قضائیه به قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجدالنبی (ص) اظهار کرد: ضمن دعوت مسلمانان به تقوای الهی که از ارکان نماز جمعه محسوب می‌شود، با خداوند عهد و پیمان می‌بندیم که در تمام شرایط زندگی براساس تقوا فکر و عمل کنیم و سخن بگوییم و زندگی ما از همه لحاظ اعم از دوستی‌ها و موضع‌گیری‌ها براساس تقوا باشد.

وی افزود: آیات نورانی در قرآن کریم درباره حق و باطل بیان شده است و خداوند عنوان می‌کند قرآن این کتاب الهی برای شما روشنگر حق است؛ این گونه نیست که برخی فکر کنند ما بر حق نبودیم و در منطقه بی‌طرف زندگی می‌کنیم و این فکر، فکر دینی نیست و ما باید ملتزم به حق باشیم و اگر از حق فاصله گرفتیم در باطل گرفتار می‌شویم.

امام جمعه قزوین گفت: خداوند بیان می‌کند که اگر کسی دنبال حق است باید به کتاب الهی اهمیت قایل شود؛ اگر ما در جستجوی حق هستیم باید ملتزم به آیات قرآن باشیم.

آیت‌الله عابدینی گفت: رسول گرامی(ص) در تبیین حق و باطل بیان می‌کند که خداوند نشانه‌ای حق و باطل را در قرآن بیان کرده است؛ خداوند حق و شیطان باطل است و هدایت از طرف خداوند و گمراهی و ضلالت از سوی شیطان به انسان می‌رسد و عاقبت و دنیا و حسنات و سیئات را ببینید و هرچه حسنه از سوی خدا و دروغ و سیات از سوی شیطان است.

وی ادامه داد: بین حق و باطل منطقه دیگری وجود ندارد؛ همین که از امام حسین (ع) فاصله گرفتیم بخواهیم و نخواهیم در سیاهی لشگر یزید قرار داریم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: پیامبر همچنین در حدیثی بیان کردند که علی و اولاد علی (ع) حق است و حق با علی (ع) و علی (ع) هم با حق است و بین این دو هیچ گاه فاصله ای نیست تا روز قیامت بر من وارد شوند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال حق هستیم باید پیامبر(ص) و آل علی را ببینیم و پیام حق‌طلبانه امام حسین(ع) را در روز عاشورا درک کنیم؛ ایستادگی در برابر باطل برای دفاع از حق، از وظایفی اصلی ماست که به آن توصیه شده است.

وی اضافه کرد: امام راحل بیان می‌کند که در روز جمعه برای نماز بیشتر همت کنید و صدقه بدهید و زیاد اهل دعا باشید و این صحبت‌های امام اهمیت دعا را در روز جمعه تشان می‌دهد که باید به آن توجه کنیم.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: این ایام به ایام عملیات بزرگ ثامن‌الائمه برای شکستن حصر آبادان نام گرفته است؛ در زمانی که آبادان در حصر قرار داشت، خمپاره‌های دشمن به این منطقه و اهواز بمباران می‌شد و شرایط سختی بود و خداوند را شاکریم که با تلاش رزمندگان این حصر شکسته و آبادان آزاد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای شده که خط مقدم ما شلمچه و قصرشیرین نیست و خط مقدم ما دریای مدیترانه و یمن در برابر کفر استکبار است و در غزه هستیم و سوریه را با همت وجود سردارانی همچون سردار سلیمانی‌ها پشت سر گذاشتیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: رزمندگان ما مدت‌ها در مناطق عملیاتی جنگ می‌کردند و امروز سر استکبار جهانی را به سنگ کوبیدیم و آنها هم اقتدار تظام جمهوری اسلامی‌ را باور کردند و خداوند را شاکریم که به این اقتدار رسیدیم.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: امروز آمریکایی‌ها با تمام قدرت نظامی‌خود بدانند که در برابر اقتدار و عظمتی که پیدا کردیم باید مراقب خود باشند و ادبیات آنها با ما تغییر کرده و مجبورند نوع دیگری با ما صحبت کنند‌.

وی تصریح کرد: رهبری درباره مذاکره با آمریکا بیاناتی داشتند که آمریکا در حال پیاده کردن سیاست فشار حداکثری خود است تا به هر نحوی ما رابه پای میز مذاکره بنشاند و بیان کردند که ما باید در برابر فشار حداکثری بایستیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: امروز در جنگ حق و باطل رهبری با عزت و اقتدار به میدان آمده است امروز همه باید با این آهنگ حرکت کنیم و حرکت رییس جمهور نیز هماهنگ با حرکت رهبری باشد؛ آحاد ملت مردم گوش به فرمان رهبر آماده حرکت هستند و همه جا باید شاهد عزت و اقتدار باشیم چراکه دشمن ذلت ما را می‌خواهد.

آیت‌الله عابدینی مطرح کرد: منافقان روحیه ذلت را دارند اما مومنان عزت را می‌طلبند؛ منافقان آنهایی هستند که کافران را دوست خود می‌دانند و از هم نشینی آنها خوشحال و شادمانند؛ منافقان جز ذلت و زبوری چیزی نصیبشان نمی‌شود.

وی ادامه داد: هرکسی که به دنبال عزت است باید دنبال خداوند برود و مومنان باید هوشیار باشند.

 امام جمعه قزوین افزود: در یمن حدود ۹۰ هزار غیرنظامی ‌در جنگ نیابتی سعودی به شهادت رسیدند و ۸۵ کودک زیرپنج سال در قحطی سوء تغدیه و بیماری قرار گرفتند اما سازمان ملل و مدعیان دموکراسی سکوت کردند اما زمانی که ۱۰ پهپاد یمنی تاسیسات سعودی‌ها را نابود کرد، سکوت این افراد شکسته شد و به دنبال آن بودند که بدانند این پهپادها از کجا برخواسته است.

وی با بیان اینکه به نفع آمریکا است تا بساط خود را از منطقه جمع کند، بیان کرد: امروز شاهد اقتدار مقاومت اسلامی ‌و خروج استکبار از منطقه به همت این مقاومت هستیم.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم برخورد با مفاسد توسط دستگاه قضا بیان کرد: رئیس قوه قضاییه با جدیت تمام برای مبارزه با مفسدان و سواستفاده‌ کنندگان‌ها و زمین‌خواران همت کردند و از این مسؤول تشکر داریم درخواستاریم بیش از پیش به استان ما نیز این عنایت را داشته باشد.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه حل مشکلات زمین‌خواری و کارگری نیازمند سفر رئیس قوه قضائیه به قزوین است، گفت: امیدواریم رئیس دستگاه قضا استان قزوین را در اولویت سفرهای خود قرار دهند تا شرایط کارگری و اوضاع زمین‌خواری را از نزدیک ملاحظه کنند.

وی در پایان یادآور شد: اگر شرایط حضور در اربعین را داریم، شرکت کنیم و اگر شرایط آن را نداریم به موکب‌ها کمک کنیم و به مسافران اربعین حسینی توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول