اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

افزایش کودکان مبتلا به اوتیسم به دلیل آلودگی هوای شهر تهران

استاندار تهران با بیان اینکه این مدیریت هوشمند باید مبتنی و آمیخته با ابتکار و خلاقیت باشد و باید مدیران کارهای نو و بدیع انجام دهند ادامه داد: در وضع آلودگی‌های محیطی وضعیت نامطلوبی در استان تهران داریم و افزایش کودکان اوتیسمی ناشی از این مورد است.

افزایش کودکان مبتلا به اوتیسم به دلیل آلودگی هوای شهر تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس انوشیروان محسنی بند پی در سومین جلسه اداری استان تهران گفت: هفته دفاع مقدس یادآور عزتمندی همه  مسلمانان جهان است و تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه مدیران است.

وی افزود: اهمیت جلسه شورای اداری بعنوان جلسه راهبردی حاوی مسائل درون استان به لحاظ سیاستگذاری تا آنجا است که همه  مدیران باید در این جلسات حضور پررنگ و اثرگذار داشته باشند.

استاندار تهران گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی باید بصورت مکتوب اعلام کنند که در جلسه شورای اداری حضور نمی یابند.

وی ادامه داد: سنجش رضایتمندی حقوق مردم در استان تهران برای ما بسیار مهم است و اگر سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان‌ها پایین است و تعداد دانش آموزان در کلاس درس از میانگین کشوری هم بالاتر است این امر یکی از دلایل کاهش میزان رضایتمندی مردم است.

محسنی بندپی افزود: استان تهران در زمینه سنجش رضایتمندی در کشور رتبه 25 را دارد و این برای پذیرفتنی نیست و خدمت به مردم با گشاده رویی و رعایت موازین وظیفه ما بعنوان کارگزاران دولت است.

وی گفت: در ارزیابی سال 97 استانداری تهران استان سیزدهم بودیم و توانستیم از رتبه بیست و ششم ارتقا پیدا کنیم و 808 امتیاز کسب کردیم و این ناشی از تلاش مدیران است و قطعا  در ارزیابی سال 98 در زمره 5و استان برتر کشور خواهیم بود.

استاندار تهران گفت: در آستانه ایام اربعین حسینی قرار داریم که به فرموده مقام معظم رهبری اربعین حادثه عظیمی است که زنده نگه داشتن این رویداد زنده نگه داشتن حق است.

وی ادامه داد: می طلبد تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در هرچه بهتر برگزار کردن این رویداد عظیم یاور ستاد اربعین استان تهران باشند. 

محسنی بندپی تصریح کرد: در سیل خوزستان سخت ترین کار این استان که در شهرستان دشت آزادگان بود به استان تهران سپرده شد و در اربعین نیز شهر نجف را که مبدا ورودی زوار اربعین است به استان تهران سپرده شده که قطعا با هم افزایی بین دستگاه ها استان تهران سربلند خواهد بود.

وی ادامه داد: همه ما تکلیف داریم تا تمامی توان و امکانات خود را در اختیار ستاد اربعین در شهر نجف قرار داریم  و اگر دستگاهی امکانات زیادی داشت می‌تواند در مسیر نجف به کربلا خدمت رسانی کنند و در غیر اینصورت باید در شهر نجف متمرکز باشد. اربعین دارای عقبه تاریخی و فلسفه‌ای عمیق برای پایداری و مقاومت است و باید با تمام امکانات در این مسیر حرکت کنیم.

بندپی گفت: انقلاب ما به دلیل زنده نگه داشتن قیام عاشورا  از توطئه های دشمنان مصون مانده است ، در تهران کار کردن برای مدیران  هم فرصت است و هم مشکل چون جنس مطالبه‌گری مردم در استان تهران با سایر نقاط کشور متفاوت است و بنابراین در چنین استانی باید مدیران با مدیریت هوشمند فعالیت کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه این مدیریت هوشمند باید مبتنی و آمیخته  با ابتکار و خلاقیت باشد و باید مدیران کارهای نو و بدیع  انجام دهند ادامه داد: در وضع آلودگی‌های محیطی وضعیت نامطلوبی در استان تهران  داریم و افزایش کودکان اوتیسمی ناشی از این مورد است.

وی تاکید کرد: کشورهای در حال توسعه نظیر هند مشغول جمع آوری ظروف یکبار مصرف هستند، باید در دستگاه های اجرایی تفکیک زباله را آغاز کنیم و  اینکه روزانه شش هزار و پانصد تن  تن زباله تر داریم بسیار  نامطلوب است.

بندپی خاطرنشان کرد: شهرداران در شهرهای خود باید نسبت به فرهنگ سازی و آموزش  تفکیک زباله به شهروندان اقدام کنند در روند استعلام بین دستگاهی باید بسیار تسریع شود  و هرچند که برخی مدیران شاید به نوعی در دادن اطلاعات خساست به خرج دهند.

وی افزود: اموال مازاد دولت در سال 98 باید در اختیار وزارت  اقتصاد و دارایی قرار بگیرد که از محل فروش آنها اقدامات عمرانی و زیربنایی انجام بگیرد، در بین دستگاه های اجرایی بعضا شاهد اختلافاتی هستیم و باید با بهرمندی از ظرفیت های قانونی و اعمال قانون که راهی مطمئن برای جلوگیری از اختلاف است حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول