اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

صدور مجوز تاسیس پنج سازمان مردم نهاد در قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی گفت: مجوز تاسیس و فعالیت پنج سازمان مردم نهاد در حوزه مسایل اجتماعی و اشتغال در استان قزوین صادر شد.

صدور مجوز تاسیس پنج سازمان مردم نهاد در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان این خبر اظهار کرد:  در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد اعضای حاضر پس از اظهار نظرهای تخصصی و کارشناسی با تأسیس و فعالیت پنج سازمان مردم نهاد موافقت کردند .

وی افزود: سازمان مردم نهاد « انتظار زیبا » با هدف تبیین تاثیر نماز در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سازمان مردم نهاد «مهراندیشان اشتغال نگین شهر » با هدف رفع معضل بیکاری و ترویج فرهنگ کار داوطلبانه، سازمان مردم نهاد «انجمن شهرسازی و مدیریت شهری شاروین» با هدف شناخت نیازمندی‌های شهروندان، سازمان مردم نهاد « انجمن شهرسازان کهن‌شهر مینودری » با هدف تلاش برای تحقق توسعه پایدار و بهبود تاب آوری شهری و « موسسه خیریه بیمارستان شهید رجایی» در حوزه ساماندهی مشارکت‌های مردمی از سمن‌هایی هستند که مجوز تاسیس گرفته‌اند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین با بیان اینکه به منظور تسهیل در روند تاسیس سمن‌ها شورای استانی توسعه و حمایت از تشکل‌ها هر ۱۵ روز برگزار می‌شود، گفت: هرگونه اعلام نظر و تصمیم‌گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‌های استانی از وظایف اصلی این شورا است.

بیدخام سپس به تشریح آیین نامه تشکل‌های مردم نهاد هیات دولت در شهریور ۹۵ با ۳۹ ماده پرداخت و گفت: سمن‌ها نهادی غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی هستند که با رویکرد اجتماعی و بصورت داوطلبانه شکل می‌گیرند.

این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‌ها به عنوان مرجع اصلی سیاست‌گذاری و توسعه در حوزه سازمان‌های مردم نهاد است که نشست‌های آن در استان قزوین به طور مستمر دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول