اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین باری که مدیران اصفهانی به دیدار خانواده شهدا رفتند

یکی از تفاوت‌های مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی با مدیر و رئیس در نظام‌های حکومتی دیگر در خود لغت مسؤول نهفته است، یعنی باید پاسخگو باشند، پاسخگو به مردم و البته خون شهیدان‌ دفاع از یکپارچگی، امنیت و ارزش‌های وطن که سرکشی به خانواده‌های آنان و همچنین ایثارگران جزو وظایف مسؤول در جمهوری اسلامی تعریف می‌شود.

آخرین باری که مدیران اصفهانی به دیدار خانواده شهدا رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دفاع مقدس، دروازه‌ای بود به‌سوی سعادت که 8 سال به روی ملت ما به سبب فداکاری و اخلاص در عملشان گشوده شد و نسل اول انقلاب اسلامی توانستند از این گذرگاه وسیع، تفکر انقلابی خود را به دنیای غفلت زده صادر کنند و بذر بیداری اسلامی جوامع را در پرتو عشق به ولایت در زمین بکارند و با خون بیش از 230 هزار شهید، آن را آبیاری کنند.

تحولات منطقه و کوتاه شدن دست استکبار از ظلم و چپاول برخی ملت‌ها از ثمرات این دفاع به‌ واقع مقدس است که البته باید امنیت، آرامش، اقتدار و عزت خودمان را هم به آن اضافه کنیم، یادمان نرود از ذلت، ظلم و تاریکی پهلوی به نور جمهوری اسلامی مشرف شدیم چرا که این وعده الهی است که «خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند، آن‌ها را از ظلمت‌ها، به‌ سوی نور بیرون می‌برد، اما کسانی که کافر شدند، اولیای آن‌ها طاغوت‌ها هستند، که آن‌ها را از نور، به‌ سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند، آن‌ها اهل آتش‌اند و همیشه در آن خواهند ماند».

هر رزمنده‌ای که به‌ قصد سربازی پای در جبهه می‌گذارد، در کوله‌بار خود، نگرانی‌های پدر، اشک مادر، دل‌تنگی‌های همسر و گریه‌های کودکانش را همراه دارد و به‌واقع جمعیتی پشت سر او می‌خوانند که: ای ساربان آهسته رو کآرام جانم می‌رود/ وآن دل که با خود داشتم با دلستانم می‌رود.

خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌ حق ولی‌نعمتان ما هستند چراکه این انقلاب شکوهمند و امنیت و سربلندی امروز را مرهون فداکاری‌های ایشان هستیم که بهشت را با بهای جان معامله کردند و بعضی بالاتر از آن، جان جانان خود را، فرزند خود، همسر خود و یا پدر خود را در راه اسلام فدا کردند.

یکی از تفاوت‌های مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی با مدیر و رئیس در نظام‌های حکومتی دیگر در خود لغت مسؤول نهفته است، یعنی باید پاسخگو باشند،  پاسخگو به مردم و البته خون شهیدان‌ دفاع از یکپارچگی، امنیت و ارزش‌های وطن که سرکشی به خانواده‌های آنان و همچنین ایثارگران جزو وظایف مسؤول در جمهوری اسلامی تعریف می‌شود، همان‌طوری که امام امت (ره) تأکید کردند که «نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ‌وخم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند».

کدام‌یک از مسؤولان اصفهان، ترویج روحیه ایثار و مقاومت را از اولویت‌های کاری خود می‌دانند؟

در همین راستا به سراغ مسؤولان اصفهان رفته و سوال شد که تا آخرین دیدار و سرکشی‌شان از خانواده شهدا مربوط به چه زمانی بوده است تا مشخص شود هرکدام در حوزه خود، تا چه اندازه از خانواده‌های شهدا خبردارند و از نزدیک با مشکلاتشان آشنا هستند و یا لااقل درد دلشان را می‌شنوند. بین مسؤولان شهری و استانی اصفهان که در این گزارش از آن‌ها نام برده شده است، تعدادی بر اساس حجم فعالیت و حوزه مسؤولیتی و به نمایندگی از اقشار مختلف آن حوزه برای اظهار نظر انتخاب شدند.

مهدی احمدی فر، رئیس حوزه هنری اصفهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توجه ویژه حوزه هنری به شهدا اظهار داشت: ما معمولاً دیدار با خانواده شهدای هنرمند و همچنین دیگر شهدا را داریم و یکی از دیدارهایی که ابتدای سال اتفاق افتاد و خوب و خاص بود، دیدار با خانواده شهیدان یار محمدیان بود که سه فرزند ایشان به شهادت رسیده‌اند و پس‌ از این دیدار  تصمیم گرفته شد تا خاطرات پدر این سه شهید که خود از رزمندگان دفاع مقدس هم هست، مستند نگاری شود.

مدیر حوزه هنری تصریح کرد: البته پس‌ از این دیدار چند دیدار دیگر وجود داشت که مربوط به دو سه هفته قبل است، حوزه هنری به لحاظ آن‌که یک‌نهاد انقلابی و ارزشی است، در خصوص افراد ارزشی در جامعه همچون رزمندگان و جانبازان و خانواده‌های آنان توجه خاص دارد؛ به لحاظ اداری امور مربوط به خاطرات رزمندگان و جانبازان با حوزه هنری است اما به‌ طور کلی در برنامه‌ریزی‌هایی که وجود دارد توجهمان به خانواده شهدا و رزمندگان هست، وظایف حوزه هنری که ثبت تاریخ شفاهی است، بخشی از آن مربوط به خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان است.

در همین رابطه حجت‌الاسلام احمد عبدالهی‌نژاد دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان ابراز داشت: آخرین دیدار ما در هفته امر به‌ معروف بود که به دیدار خانواده‌های شهدای امر به‌ معروف، شهید محسنیان و دو تن از شهدا دیگر که نامشان خاطرم نیست، رفتیم و همچنین غبارروبی مزار شهدای امربه‌ معروف هم یکی از فعالیت‌ها در حوزه گرامیداشت شهدا بود و البته سعی بر این است که ارتباط با خانواده شهدا به یک ارتباط دوسویه تبدیل شود.

رضا صفری، مسؤول بسیج رسانه استان اصفهان هم دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را برای فرهنگ‌سازی خود لازم دانست و بیان داشت: آخرین دیدار من با یک جانباز امنیت در هفته دفاع مقدس دیدار با خانواده شهدای رسانه در روز خبرنگار بوده است که در راستای فرهنگ‌سازی اعضای قشر خودمان تلاش شده اصحاب رسانه با شهدا این حوزه بیشتر آشنا شوند و به مناسبت‌های مختلف با شهدای رسانه، مدافع حرم، دفاع مقدس، امنیت و ... دیدار داشته باشند و در حد توان به‌به گفت‌وگو با آن‌ها و انتشار درخواست‌های ایشان بپردازند.

در ادامه محمد سلطان‌حسینی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان اصفهان در گفت‌وگو با فارس عنوان داشت: در طول سال به ده‌ها خانواده شهید مدافع وطن و حرم سرکشی می‌کنیم، همچنین در جلساتی که برای برگزاری مسابقات داریم از خانواده یکی از شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: حدود 3 هفته گذشته و در مسابقات استعدادیابی، از خانواده شهید مدافع حرم، شهید کاظمی تجلیل به عمل آمد، همچنین برخی ورزشکاران و قهرمانان مدال‌ها خود را به‌ صورت نمادین به خانواده شهدا تقدیم می‌کنند، همچنین حدود 2 هفته پیش، با هماهنگی‌های صورت گرفته، خدمت یکی از شهدای جنگ تحمیلی، شهید موجودی در رهنان رسیدیم.

همچنین عباس رضایی استاندار استان اصفهان آخرین دیدار خود با خانواده شهدا را مربوط به 22 شهریور ماه دانست و ابراز داشت به دلیل مشغله ذهنی نام شهید را به یاد ندارم.

حجت‌الاسلام علی‌رضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان نیز آخرین حضور خود در منزل شهید قربانی را معطوف به گذشته دانست و پیرامون ترویج فرهنگ ایثار شهادت و بزرگداشت خانواده شهدا در بین طلاب اصفهان گفت: تدابیری اندیشه شده تا یادواره‌های سالانه مدرسه‌ای برای شهدا هر حوزه علمیه در سطح استان برگزار شود، برای برگزاری یادواره‌ها مقدماتی همچون سرکشی به خانواده‌ها شهدا در نظر گرفته‌شده و همچنین تلاش ما بر این است که اگر خاطره یا دست‌نوشته جدیدی از شهدا حوزه علمیه وجود داشته باشد، جمع‌آوری شود.

وی ادامه داد: همچنین شناسی جانبازان و رزمندگان حوزه علمیه با میزان سابقه حضور آنان در جبهه را آغاز کرده‌ایم و دریافت خاطرات، عکس، مقاله‌ها و... هم به همین صورت است که از این‌ رو با بنیاد حفظ آثار جهت جمع آور نشر آن‌ها صحبت شده است.

و البته قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان آخرین دیدار با خانواده شهدا را مربوط به 18 شهریور ماه سال جاری و دیدار با مادر سردار شهید خرازی عنوان کرد و در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان در راستای ترویج فرهنگ گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در شهر اصفهان و همچنین روحیه خدمت‌رسانی به مردم پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در راستای رسیدن به اهداف ذکرشده صورت گرفته است که به‌ اختصار می‌توان به‌ ویژه‌برنامه شناسنامه  شهر، نصب بیش از 100 پایه و لمپست  با عنوان «ما پیروزیم» و نصب 50 نماد مرتبط با هفته دفاع مقدس در میادین و چهارراه‌های اصلی شهر که اثرانگشت به‌ عنوان یک نماد هویتی‌محور این طرح‌ها است، اشاره کرد، همچنین  می‌توان برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله نمایشگاه عکس، ادوات جنگی  و اجرا ویژه‌برنامه با محوریت روایت گری و... نام برد.

شهردار اصفهان در ادامه تأکید داشت: اماکنی همچون موزه دفاع مقدس که تداعی‌کننده روزهای مقاومت و ایثار است، باید هر چه سریع‌تر با حمایت شهرداری به بهره‌برداری برسد تا از طریق این مرکز نسل جوان با رشادت رزمندگان دفاع مقدس و... آشنا شوند.

 علی‌رضا نصر اصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این باره این طور بیان داشت: آخرین دیدار ما مربوط به دو هفته پیش در منزل حاج‌خانم تابش مادر شهید خرازی است و این دیدارها بیش‌تر به‌ منظور تقویت روحیه خودمان انجام می‌شود و معتقدم ارتباط ما با شهدا و خانواده‌ها سبب ایجاد برکت در زندگی شخصی و به‌خصوص فضای کاری خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

مسؤولانی که جوابی برای یک سؤال ندارند

در این بین البته هستند مدیرانی که شأن خود را اجل از پاسخ‌گویی شفاف و درست به خبرنگار می‌دانند همچون فتح‌اله معین رئیس سابق شورا شهر اصفهان که در پاسخ به خبرنگار فارس پس مبنی بر آخرین دیدارش با خانواده شهدا به‌ عنوان عضو و رئیس سابق شورای شهر گفت: این سؤال را باید از آقای نصر رئیس فعلی شورا پرسیده شود؛ «وفی کل جدیدٍ لذت» و البته حجت الاسلام محمد علی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که می‌توان لقب «مردی که هیچ‌گاه در دسترس نیست» را داد.

به این سیاهه مسؤولان پاسخ گریز باید نام هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و حجت الاسلام محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی را هم اضافه کنیم که با عدم پاسخ‌گویی تلفن همراه خود جوابی در مقابل این سؤال ساده اما بسیار مهم ارائه نکردند.

خبرگزاری فارس آمادگی دارد پاسخ مدیران اشاره شده در این گزارش و البته سایر مدیران استانی که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت فعال بوده‌اند را منتشر کند.

انتهای پیام/63106/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول