اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخورد شدید با تضییع کنندگان حقوق موقوفات/ کوتاه نمی‌آییم!

مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه و دادگستری کل استان سمنان تأکید کردند: با تضییع‌کنندگان حقوق موقوفات به‌شدت برخورد می‌شود و در این راه، کوتاه نمی‌آییم.

برخورد شدید با تضییع کنندگان حقوق موقوفات/ کوتاه نمی‌آییم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن مظهری رئیس‌کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: مسأله احقاق حقوق موقوفات باید به‌صورت جدی پیگیری شود و در این خصوص به‌صورت جدی با متجاوزان به حقوق موقوفات برخورد خواهد شد.

وی افزود: واقفان در اقدامی خداپسندانه مال خود را در راه‌های خیر و با نیات مختلف انسان دوستانه نسبت به وقف اموال خود اقدام کرده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم عده‌ای با بی‌رحمی نسبت به تضییع حقوق موقوفات که متعلق به اقشار مختلف جامعه خصوصاً نیازمندان است، اقدام کنند.

مظهری گفت: وقف و موقوفات از اموال ارزشمند عمومی است که آثار و برکات آن در اجزای مختلف جامعه قابل مشاهده است.

ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هم در این نشست گفت: واقفان خیراندیش در گذشته با وقف اموال خود تلاش کرده‌اند تا نسبت به رفع بخشی از مشکلات جامعه خود اقدام کنند و ما امروزه وظیفه‌داریم نسبت به اجرای دقیق و امینانه نیات موقوفات اقدام کنیم.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان است و بدین منظور، در اداره امور موقوفات متصرفی که طبق قانون توسط ادارات اوقاف اداره می‌شوند و نظارت بر موقوفات غیر متصرفی که بر اساس همین قانون به ادارات اوقاف سپرده شده است، اقدام می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بسیاری از موقوفات در اجاره افراد حقیقی است و برخی از این افراد نسبت به تضییع حقوق موقوفات اقدام می‌کنند.

وی گفت: در برخی موارد نیز دستگاه‌های دولتی به‌عنوان مستأجر موقوفه هستند که متأسفانه برخی از این دستگاه‌ها نیز در پرداخت حقوق موقوفات کوتاهی می‌کنند.

تدینی عنوان کرد: در چنین مواردی تلاش داریم تا ابتدا با تعامل و مذاکره و اجتناب از طرح دعوا در محاکم قضایی نسبت به احقاق حقوق موقوفات اقدام کنیم که در بسیاری از موارد بدون طرح دعوا مستاجرین نسبت به پرداخت حقوق معوقه موقوفه اقدام می‌کنند و از طرح دعوا جلوگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: در مواردی که علی رقم پیگیری و مذاکرات انجام‌شده، نتیجه‌ای حاصل نشود، نسبت به طرح دعوا در محاکم قضایی و با پیگیری قضایی نسبت به دریافت حقوق تضییع‌شده موقوفه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول