اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار سفرای سازمان امنیت و همکاری اروپا با مقامات بلند پایه تاجیکستان

سفرای کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر خود به منطقه آسیای مرکزی از تاجیکستان بازدید و با مقامات بلند پایه این کشور ملاقات کردند.

دیدار سفرای سازمان امنیت و همکاری اروپا با مقامات بلند پایه تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از «مفا»، سفرای کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر خود به منطقه آسیای مرکزی از تاجیکستان بازدید و با مقامات بلند پایه این کشور ملاقات کردند.

برنامه گسترده سفر سفرای سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاجیکستان با دیدار با «قاهر رسول زاده» نخست وزیر این کشور آغاز شد.

رسول زاده در این دیدار در سخنانی با ابراز خوش آمد به مهمانان خارجی سفر مذکور را دلیل علاقه مندی و تمایل مشترک برای دستیابی به اهداف سازمان امنیت در زمینه تامین صلح و ثبات در منطقه گسترده این سازمان، عنوان کرد.

هیات مهمانان خارجی بعد از دیدار با نخست وزیر تاجیکستان با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردند.

مهر الدین در این دیدار تاکید کرد که تاجیکستان برای همکاری در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا و تعمیق آن اهمیت ویژه‌ای قائل است.

در این دیدار در خصوص چالش و تهدیدات پیش روی سازمان امنیت و همکاری اروپا و کشورهای عضو آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سفرای کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در این دیدار تلاش‌های دولت تاجیکستان جهت تلاش‌های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن در آسیای مرکزی، پیش از همه، در چارچوب نشست‌های «روند دوشنبه» به طور مثبت ارزیابی کردند.

علاوه بر این مهمانان خارجی از نتایج ریاست تاجیکستان در همایش سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه همکاری در حوزه امنیت در سال جاری میلادی استقبال کردند.

در چارچوب سفر سفرای سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر دوشنبه میز گردی تحت عنوان «مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر» برگزار شد که در آن نمایندگان وزارت کشور، دادستانی کل، کمیته امنیت ملی، آژانس مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان شرکت کردند.

سفرای سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین در چارچوب سفر خود به تاجیکستان از مرکز تازه تاسیس آموزشی مواد منفجره وابسته به وزارت دفاع و ستاد آژانسی مبارزه با قاچاق مواد مخدر این کشور بازدید کردند.

سفرا در این سفر با فعالیت عملی موسسات مذکور در زمینه مین روبی، از بین بردن اسلحه‌های معمولی و همچنین انجام عملیات در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر از نزدیک آشنا شدند.

مهمانان خارجی در پایان سفر کاری خود به تاجیکستان از دفتر برنامه‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر دوشنبه بازدید و با فعالیت دانشکده مرزی این سازمان به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت آن آشنا و با نمایندگان جامعه مدنی و جوانان این کشور ملاقات کردند.

هیات سفرای کشورهای سازمان امنیت و همکاری اروپا متشکل از سفرای کشورهای اسلواکی که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد، ایتالیا، اتریش، افغانستان، بلژیک، ایسلند، اسپانیا، پرتغال، روسیه، صربستان، تاجیکستان، ازبکستان، مونته نگرو، سوئد، استونی، اتحادیه اروپا و همچنین مقامات مرکز پیشگیری از تنش دبیرخانه سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول