اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم مهنه - گناباد

عملیات اجرایی قطعه اول بلند دوم مهنه - گناباد به طول ۱۰ کیلومتر با حضور معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بهره‌برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم مهنه - گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، خیرالله خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم مهنه - گناباد که امشب صورت گرفت، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی و زیرسازی این منطقه ۵۰ درصد است که ایستگاه و  ۷ کیلومتر باقی مانده از پل به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : ۱۰ کیلومتر قطعه ریلی تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به اینکه حوزه بزرگراه و آزاد راه در شرق کشور کم است، نزدیک به ۸۰ کیلومتر دیگر در جنوب خراسان رضوی باقی مانده است.

وی در خصوص مزایای این پروژه تصریح کرد : این پروژه در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و گسترش شبکه سراسری راه آهن به مناطق محروم احداث می‌شود.

خادمی افزود: اشتغالزایی ‌و کمک به توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی خراسان رضوی، برخورداری صنایع ‌معادن مهم منطقه از حمل و نقل ریلی از دیگر مزایای احداث این مسیر ریلی محسوب می‌شود.

معاون وزیر و مدیر شرکت ساخت و توسعه حمل ‌نقل کشور گفت: بزرگراه مهنه - گناباد ۶۷ کیلومتر است که تاکنون ۴۲ کیلومتر آن به صورت بزرگراه زیر عبور قرار گرفته و اکنون ۱۰ کیلومتر دیگر آن با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی بخش‌های باقی مانده محور را ۸۲ درصد اعلام کرد و ‌افزود : به منظور اتمام عملیات اجرایی ۱۵کیلومتر باقی مانده از این محور را ۲۵۰ میلیارد ریال دانست. 

خادمی  راه آهن بیرجند - قاین را بخشی از کریدور شرق کشور معرفی و ‌اظهار کرد: راه آهن بیرجند بخشی از طرح عظیم راه آهن زاهدان- زابل - بیرجند -مشهد محسوب می‌شود که بندر مهم و حیاتی چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان از طریق مرزهای میلک-شمتیغ و دو غارون به کشور افغانستان متصل می‌کند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول