اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای طرح غربالگری سرطان سینه به صورت رایگان در یزد

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد از اجرای طرح رایگان غربالگری پیشگیری از سرطان سینه در بیمارستان شهید صدوقی یزد در مهرماه خبرداد.

اجرای طرح غربالگری سرطان سینه به صورت رایگان در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی محمد افشاری، مدیر برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: طرح رایگان غربالگری و خود ارزیابی پیشگیری از سرطان سینه در مرکز تشخیص زود هنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح به صورت رایگان و با هدف غربالگری زنان ۳۰ تا ۶۹ سال استان از سوی سه فوق تخصص جراحی سینه، ماما و پزشکان عمومی آموزش دیده انجام می‌شود و در زنانی که سابقه فامیلی ابتلابه سرطان سینه یا تخمدان دارند ریسک ابتلا به این بیماری بالاتر است و ضروری است این افراد مورد غربالگری قرار گیرند.

 افشاری ادامه داد: با انجام غربالگری، افراد با ریسک خطر بالا یا مشکوک، جهت اقدامات بعدی درمانی به مراکز مورد نظر معرفی شده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت خودارزیابی و غربالگری سرطان در زنان از اجرای برنامه پیشگیری در مراکز جامع سلامت سطح شهر با همکاری معاونت بهداشتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

افشاری گفت: شماره تلفن‌های ۳۳۹۹-۳۱۸۳ از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه و ۴۲۴۶-۳۱۸۳ از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه، در ساعات اداری، ۱۳-۸، جهت نوبت گیری شرکت در طرح غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان در نظر گرفته شده است.

سرطان سینه شایعترین سرطان در زنان یزدی است و طبق آمار‌ها بروز این بیماری در استان، تعداد ۴۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در طول سال است.

ماه اکتبر، مهرماه، به عنوان ماه اطلاع رسانی سرطان سینه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/90013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول