اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استان قزوین در صادرات جزو 5 استان برتر کشور است

استاندار قزوین با بیان اینکه قزوین با منابع و ظرفیت‌هایی که دارد جزو ۵ استان مطرح کشور در حوزه صادرات به شمار می‌رود، گفت: آمار بسیار پایین صادرات وزنی و ارزشی به هیچ عنوان زیبنده استان قزوین نیست.

استان قزوین در صادرات جزو 5 استان برتر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی پور استاندار قزوین در چهارمین جلسه کمیته اشتغال استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: قانون تصویب می‌شود تا چرخ زندگی مردم راحت‌‌تر بچرخد در حالی که اگر قوانین بخواهد دست و پای تولید را ببندد لازم است که مسائل در این جلسات مطرح شده تا با ارائه راهکاری قانونی چرخ زندگی و اشتغال مردم باسهولت بیشتری به حرکت درآید.

قزوین سهم ناچیزی در صادرات دارد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه سهم استان قزوین از صادرات کشور در 6 ماهه نخست سال و از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب تنها 6/0 و 2/1 بوده است، گفت: قزوین ظرفیت و پتانسیل بسیاری دارد در حالی که سهم این استان در حوزه صادرات نسبت به ظرفیت‌هایش بسیار پایین و ناچیز است.

جمالی پور با بیان اینکه قزوین با منابع و ظرفیت‌هایی که دارد جزو ۵ استان مطرح کشور در حوزه صادرات به شمار می‌رود، گفت: آمار بسیار پایین صادرات وزنی و ارزشی به هیچ عنوان زیبنده استان قزوین نیست.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هم دولت و هم سرمایه گذاران باید سهم خود را در اقتصاد ملی و محلی و به خوبی ایفا کنند چراکه نباید سهم استان ما در حوزه اشتغال و صادارات تا این اندازه ناچیز باشد.

وی تصریح کرد: اشتغال، تولید و صادرات مسائل اصلی امروز مردم به شمار می‌روند و اگر بتوانیم در این سه حوزه موفق شویم آنگاه در مابقی زمینه‌ها نیز موفق و پیشرو بوده و مشکلات دیگر نیز رفع خواهد شد.

جمالی پور با اشاره به اینکه لازم است مدیران با برنامه‌تر و با انگیزه‌تر از گذشته به این مسائل ورود یابند و از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند، بیان کرد: متاسفانه تفکر سازمانی تنها منافع یک بخش را در نظر می‌گیرد و این امر سبب بروز مشکلات در جامعه و به وجود آمدن خسارات جدی در استان می‌شود.

استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید مدل‌هایی برای روان‌سازی، تغییر جهت‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در راستای تحول استان طراحی شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول