اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از دست دادن میزبانی مسابقات والیبال به خاطر نبود هتل در زنجان

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به میزبانی زنجان از مسابقات متعدد گفت: آمادگی داشتیم که مسابقات آسیایی والیبال را نیز برگزار کنیم، ولی چون این مسابقات هتل ۵ ستاره نیاز داشت نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

از دست دادن میزبانی مسابقات والیبال به خاطر نبود هتل در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از 26 مهرماه تا دوم آبان هفته تربیت‌بدنی نام‌گذاری شده است و شعار امسال این هفته «پیش به سوی ایران فعال» انتخاب شده است.

بر همین اساس برنامه‌های مختلفی در استان همزمان با این هفته اجرایی خواهد شد که نخستین آن غبارروبی مزار شهداست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در همین باره در نشست خبری ویژه هفته تربیت بدنی اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با هفته تربیت بدنی اجرایی خواهد شد.

علی خلیلی با اشاره به تقارن هفته تربیت‌بدنی با ماه محرم و صفر افزود: با توجه به مناسبت ایام که مصادف با ماه صفر است از همین رو تعدادی از برنامه‌ها به بعد از این ماه موکول شده است.

*میزبانی 45 رویداد ورزشی در زنجان 

وی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش استان زنجان به دنبال اجرای برنامه‌های شاد در این ایام است، گفت: ورزش در توسعه استان نقش بسزایی داشته و ما با ورزش می‌توانیم خلاءهای جامعه را پر کنیم که این امر قطعا موجب رونق تولید و اقتصاد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان امسال در حوزه ورزش توفیقات بسیاری کسب کرده است، تصریح کرد: از جمله این توفیقات میزبانی 45 رویداد ورزشی است که در استان رخ داده است.

خلیلی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات موجب ارزآوری و جذب گردشگر شده است، اضافه کرد: در یکی از این میزبانی‌ها، هتل برای اسکان مسافران نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از تلاش‌های استان افزایش میزان اقامت مسافران در زنجان تا 24 ساعت بود، تصریح کرد: در مسابقات ورزشی ما شاهد حضور سه روزه ورزشکاران و حتی خانواده‌های آنها در استان بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه مشکل هتل در استان یکی از مشکلات است که ما داریم، گفت: ما آمادگی داشتیم که مسابقات آسیایی والیبال را نیز برگزار کنیم، ولی چون این مسابقات هتل ۵ ستاره نیاز داشت، که نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان موفقیت خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد و این زمینه برای فعالیت‌های ورزشی فراهم شده است، گفت: این امر در صنعت گردشگری مهم خواهد بود.

خلیلی با اشاره به اینکه امروز ۵۰ هیأت ورزشی در استان زنجان فعال است و ۴۷ هیأت نیز در حوزه بانوان است، افزود: تعداد بیمه‌شدگان ورزشی ۳۷ هزار و ۶۸ نفر است که سال قبل این آمار ۵ هزار نفر افزایش یافته است.

*برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی 

در ادامه نیز معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز به تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها برگزاری پیاده‌روی همگانی است.

محمدعلی حمزه‌پور با اشاره به اینکه پیاده‌روی همگانی روز سوم آبان‌ماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری این مسابقات همواره با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: اجرای بازی‌های بومی و محلی و اجرای مسابقات متعدد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته تربیت‌بدنی اجرایی می‌شود.

سرپرست فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز از فعالیت 46 سمن در استان خبر داد و گفت:  تاکنون هفت سمن در خرم‌دره، پنج سمن در ابهر، سه سمن در طارم و دو سمن در هرکدام از شهرستان‌های ماهنشان، سلطانیه و خدابنده ثبت شده و مجوز فعالیت دارد.

لیلا کریمی با اشاره به فعالیت مطلوب سمن‌ها در زنجان گفت: 18 سمن نیز در حال تاسیس است که فعالیت خود را تا پایان سال‌جاری آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به حمایت مالی اداره کل و وزارت ورزش و جوانان از شهرستان‌ها گفت: باید جوانان فعال و دغدغه‌مند شهرستان‌ها را به سمت ثبت سمن سوق دهیم که برای این کار باید حمایت از آنها بیشتر شود.

*روز شمار هفته تربیت بدنی

بر همین اساس، ٢٦ مهر ماه مصادف با نخستین روز از هفته تربیت بدنی «ورزش، همدلی و مشارکت اجتماعی»، ٢٧ مهرماه به نام «ورزش، ایثار ‌نهضت حسینی» با رویکرد تمرکز بر روحیه جهادی و حماسی، ٢٨ مهرماه روز «ورزش، آگاهی و سبک زندگی فعال» با رویکرد تمرکز بر اصلاح نگرش و سواد حرکتی انتخاب شده است.

همچنین شعار چهارمین روز هفته تربیت‌بدنی مصادف با ٢٩ مهرماه ورزش «سنت‌های آئینی و پیوند نسل‌ها»  با رویکرد تمرکز بر تقویت انسجام اجتماعی، ٣٠ مهرماه با شعار «ورزش، توانمندی و امید به آینده» نام‌گذاری شده و رویکرد برنامه‌های این روز تمرکز بر توانمندسازی کم توانان، شعار ششمین روز هفته تربیت بدنی مقارن اول آبان ماه «ورزش، پویایی و سلامت ملی» است و رویکرد برنامه‌های متناسب با این روز تمرکز بر توانمند سازی اقشار مختلف است.

شعار آخرین روز هفته تربیت بدنی در سال جاری مقارن با دوم آبان ماه «ورزش، معنویت و ولایت‌مداری» است و رویکرد برنامه‌ها در این روز تمرکز بر تقویت اخلاق و تعالی جامعه است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول