اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اسکان ۳ هزار زائر اربعین در موکب سید الشهداء(ع) لامرد

در ایام راهپیمایی اربعین حسینی ۳ هزار زائر اربعین در موکب سید الشهداء (ع) لامرد اسکان داشتند.

اسکان ۳ هزار زائر اربعین در موکب سید الشهداء(ع) لامرد

مسوول موکب حضرت سیدالشهدا (ع) شهرستان لامرد در کربلای معلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: در موکب حضرت سیدالشهدا (ع) خدماتی ازجمله اسکان، ایستگاه صلواتی و تغذیه به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۳ هزار نفر از خدمات اسکان این موکب استفاده کرده‌اند که این آمار با توجه به استقبال زائران افزایش خواهد یافت.

محمد حسن‌پور افزود: از ابتدای برپایی این موکب در تاریخ ۱۰ صفرالمظفر، بیش از ۵ هزار زائر اربعین مورد استقبال و پذیرایی خادمان موکب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام قرارگرفته‌اند.

وی با اشاره به خدمات‌دهی شبانه‌روزی خدام به زائران اربعین گفت: ۲۰ خادم، مسئولیت پذیرایی در وعده‌های صبح، ظهر و شب را بر عهده‌دارند و ۴ روحانی مستقر نیز امور فرهنگی و مذهبی را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین پذیرایی چای، شربت و شیرینی نیز در طول روز برقرار است.

مسئول موکب حضرت سیدالشهدا (ع) بابیان اینکه منابع مالی این موکب کاملاً مردمی است گفت: با کمک‌های همه‌جانبه مردم و خیرین در سراسر شهرستان لامرد و کشور کویت، ۶ موکب و مرکز پشتیبانی و اسکان شامل، خانه مسکونی، آشپزخانه، نانوایی و حسینیه جهت رفاه حال زائران اربعین حسینی در شهر کربلای معلی فراهم گردیده است. وی همچنین اعلام کرد: با هماهنگی و پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۰ متخصص دندان‌پزشک که برای خدمات‌رسانی به عراق اعزام‌شده‌اند، در موکب شهرستان لامرد اسکان پیداکرده‌اند.

حسن‌پور در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های حجت‌الاسلام حسین زاده امام‌جمعه لامرد در جهت راه‌اندازی موکب حضرت سیدالشهدا (ع)، با تأکید بر اینکه حضور مواکب در کشور عراق باعث اتحاد مسلمانان شده و شعار «حب الحسین یجمعنا» همه ما را گرد هم آورده است، افزود: تنها سفره‌ای که فقیر و غنی در آن یکسان‌اند سفره امام حسین (ع) است و ان‌شاءالله وحدت مسلمانان روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/76013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول