اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزاری تور «معرفی اقدام‌پژوهی معلمان برگزیده» در کشور

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از برگزاری تور معرفی اقدام پژوهشی معلمان پژوهنده برگزیده‌ کشوری در هفته پژوهش خبر داد.

برگزاری تور «معرفی اقدام‌پژوهی معلمان برگزیده» در کشور

فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص برنامه هفته پژوهش، اظهار کرد: در سال قبل، هفته پژوهش متفاوتی را برگزار کردیم و در این هفته به معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده و پژوهشگران توجه شد و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برای امسال برنامه هفته پژوهش یک مقدار متفاوت است و مدرسه به مثابه سازمان پژوهنده است یعنی روی مدارس بیشتر تمرکز خواهیم کرد.

کریمی با بیان اینکه امسال بحث اقدام پژوهی معلمان پژوهنده متفاوت‌تر اجرا خواهد شد، افزود: قصد داریم تور معرفی طرح‌های پژوهشی را در سطح کشور راه بیندازیم و طرح‌های برگزیده اقدام پژوهشی ارائه و اشاعه شود؛ در این طرح زمینه حضور معلمان پژوهنده در استان‌های مختلف کشور فراهم می‌شود.

باید این تحول از مدرسه و کلاس درس شروع شود

وی با بیان اینکه این تور به صورت مجازی و حقیقی (حضوری) برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این طرح معلمان پژوهنده برگزیده در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، در استان‌های مختلف کشور تردد کرده و اقدام پژوهشی برتر خود را ارائه می‌کنند و در اختیار معلمان دیگر قرار می‌دهند و به این ترتیب می‌توانیم یک زمینه آشنایی و هم‌اندیشی در حوزه اقدام پژوهی را فراهم کنیم. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: اگر قرار است تحول صورت گیرد باید این تحول از مدرسه و کلاس درس شروع شود و تحولات معلم انگیخته، تحولات پایدارتر و عمیق‌تر خواهد بود.

 اجرای طرح جدید برای شناسایی دانش‌آموزان پژوهنده

وی گفت: در هفته پژوهش امسال زمینه‌های بیشتری برای برگزاری کانون‌های نقد و گفت‌وگو بین پژوهشگران درباره مسائل آموزشی و آموزش و پرورش فراهم می‌شود.

کریمی از اجرای طرح جدید برای شناسایی دانش‌آموزان پژوهنده خبر داد و گفت: با توجه به مجموعه پژوهش‌های دانش‌آموزان، آنها را شناسایی و انتخاب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در هفته پژوهش در نظر داریم حداقل 15 دبیرخانه استانی برای اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش در حوزه زیرنظام پژوهش و ارزشیابی راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول