اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اشتغال در البرز رشد مثبت دارد

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان البرز گفت: مشاهده تعداد ورودی ها و خروجی های بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی البرز نشان دهنده رشد مثبت اشتغال در این استان است.

اشتغال در البرز رشد مثبت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مرتضی سلامی، مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان البرز صبح امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای برگزار شد، گفت: در سال 98، تعداد 12 هزار و 250 نفر خروجی بیمه شده از سازمان تأمین اجتماعی و 16 هزار و 750 نفر ورودی به این سازمان، نشان دهنده رشد مثبت اشتغال در البرز است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان البرز با بیان اینکه آمارهای ثبت شده در سامانه تأمین اجتماعی می تواند نشان دهنده اشتغال واقعی در استان باشد مطرح کرد: معیارهای سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با آمارها همان بیمه شدگانی هستند که لیست بیمه برای آن ها ارسال می شود و یا توسط بازرسین سازمان ثبت شده اند.

سلامی اذعان کرد: در سال 97 شاهد حدود یک و نیم درصد رشد منفی بیمه شده اجباری بودیم که البته این موضوع به معنای رشد 100 درصدی منفی در استان نیست بلکه اگر تعداد ورودی ها و خروجی های این سازمان را مقابل یکدیگر قرار دهیم این رشد منفی است.

وی با اشاره به چهار هزار و 600 نفر بیمه شدگانی که از آغاز سال تا پایان شهریور ماه سال جاری بازنشسته شده اند عنوان کرد: اگر مبنا را بر جایگزین شدن خروجی ها قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که در سال 97 ایجاد اشتغال اتفاق افتاده است اما نسبت به سال 96 رشدی مشاهده نمی شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان البرز به اضافه شدن 762 کارگاه فعال به مجموعه کارگاه های استان البرز در سال 98 اشاره کرد و ادامه داد: هفت هزار و 650 نفر نیز از سازمان تأمین اجتماعی مقرری بیکاری دریافت کردند.

وی با اشاره به مشکل ایجاد شده در سامانه تأمین اجتماعی اذعان کرد: زمانی که قصد داریم تعدادی از اشتغال های ایجاد شده در واحدهای خود را در سامانه ثبت کنیم سیستم پیام می دهد که از کد ملی این افراد در سامانه اشتغال آموزش و پرورش استفاده شده که این موضوع نیز نیازمند پیگیری است.

انتهای پیام/پ2/ 1104/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول