اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

65 زنجانی دچار گازگرفتگی شدند

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: امسال 65 زنجانی دچار گازگرفتگی شده‌اند که 5 مورد آن مربوط به مهرماه است.

65 زنجانی دچار گازگرفتگی شدند

اصغر جعفری روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به افزایش آمار گازگرفتگی در فصول سرد سال اظهار کرد: مردم در استفاده از وسایل گرمایشی باید نکات ایمنی خاصی را رعایت کنند.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 60 نفر در زنجان دچار گازگرفتگی شدند، گفت: همچنین در مهرماه نیز پنج نفر دچار گازگرفتنی شدند.

وی با بیان اینکه گازگرفتگی در فصول مختلف سال به دلایل متفاوتی رخ می‌دهد، افزود: در تابستان گازگرفتگی ناشی از آبگرمکن و ... است اما در پاییز و زمستان ناشی از گرفتگی لوله بخاری، دودکش و سایر وسایل غیراستاندارد است.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، لازم است شهروندان در استفاده از وسایل گرمایشی، دقت کافی داشته و موارد ایمنی را به منظور پیشگیری از حوادث تلخ، جدی‌تر بگیرند.

گفتنی است، گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می‌کند.

سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج از جمله علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

به هنگام مواجه شدن با فرد دچار گازگرفتگی شده، ابتدا باید پنجره‌ها را باز کرد و پس از شناسایی و قطع منبع نشت گاز، با اورژانس 115 تماس گرفت.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول