اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار صحیح، زیربنای توسعه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: برای توسعه باید آمارهای صحیح، زیربنای برنامه‌ریزی قرار گیرد.

آمار صحیح، زیربنای توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرام طهماسبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز آمار برگزار شد، اظهار کرد:  نرخ بیکاری استان زنجان 5.1 درصد بوده که در کشور پایین‌تر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه به آمارهای فصلی اعتقادی ندارد، عنوان کرد: این آمار باید خود را در آمارهای سالانه نشان دهد و آمارهای فصلی و ماهانه قابل اتکا نیست.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای پیش‌بینی شده، دولت سر و سامانی به اشتغال داده است، بیان کرد: البته در زمینه اشتغال تا نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

طهماسبی با بیان اینکه توسعه وضعیتی است که دولت‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، اضافه کرد: توسعه منجر به رضایت و شادی در افراد جامعه می‌شود و برای رسیدن به توسعه باید برنامه و راهبرد در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه در توسعه نمی‌توان خود را با خود مقایسه کرد، افزود‌: باید منابع و موقعیت خود را شناسایی کرده و با دنیا مقایسه کنیم.

وی خودکفایی را نقطه نه چندان مناسب برای ارزیابی جامعه خواند و اظهار کرد: این نقطه قابل تغییر بوده و استفاده از ظرفیت‌ها و برتری‌ها و همچنین امکان داد و ستد با دنیا را متوقف می‌کند.

طهماسبی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به توسعه، حکمرانی مطلوب نیاز است و بدون آن توسعه محقق نمی‌‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه برای حکمرانی باید برنامه‌ریزی داشت، گفت: برنامه‌ریزی نیازمند آمار و اطلاعات است.

وی با بیان اینکه باید دید نظام برنامه‌ریزی ما در چه وضعیتی قرار دارد، خاطر نشان کرد: نمی‌توان در تاریکی حرکت کرد.

طهماسبی با بیان اینکه برای دریافت اطلاعات باید از همه دستکاه‌ها و مجاری استفاده کرد، گفت: بهره‌گیری از این اطلاعات به تجمیع تفکرات برای مدیریت و برنامه‌ریزی را به دنبال دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه آمار و داده‌ها ثروت یک کشور محسوب می‌شود، گفت: باید این دارایی درست تولید، استفاده و در اختیار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند با استفاده از شیوه‌های اطلاع‌رسانی نسبت به اطلاع‌رسانی جامع و موثر آمارهای رسمی بپردازد، عنوان کرد‌: باید نسبت به ارائه تحلیل‌های تبیینی با رویکرد افزایش سواد و فرهنگ آماری و جلب اعتماد عمومی اقدام کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه انجام آمایش سرزمینی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: در این زمینه ظرفیت هر شهرستان نیز مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول