اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تفکیک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دست بررسی/تذکر عضو شورا خطاب به شهردار

در جلسه علنی شورای شهر شیراز تفکیک موضوع زیباسازی و منظر شهری از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و ایجاد سازمان مستقل مطرح و مقرر شد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا پس از یک هفته نتیجه را به صحن علنی شورا ارائه دهد.

تفکیک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دست بررسی/تذکر عضو شورا خطاب به شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز ایراد هیأت تطبیق مصوبات به مصوبه شورا در خصوص پرداخت دیه به جان‌باختگان سیل 5 فروردین دروازه قرآن در سال جاری مورد بحث قرار گرفت و با اصرار اعضا مجدد به فرمانداری شیراز ارسال شد.

اعضای شورا بر ایراد هیأت تطبیق مصوبات به مصوبه بررسی آیین‌نامه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی شیراز نیز اصرار کردند.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضا شورا در خصوص مساعدت به تیم‌های فجر سپاسی و قشقایی شیراز به تصویب رسید.

طبق این مصوبه به هرکدام از تیم‌های فجر سپاسی و قشقایی شیراز به منظور حضور در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل 99-98 از محل ماده 17 بودجه مصوب سال 98 شهرداری، به ازای هر برد در بازی‌های داخل خانه مبلغ دویست میلیون ریال و بازی‌های خارج از خانه مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال و در صورت صعود به هر یک از دو تیم به لیگ برتر مبلغ پنج میلیارد ریال به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد.

در این جلسه لایحه شهرداری شیراز مبنی بر تصویب اساسنامه شرکت توسعه و ترویج فعالیت‌های گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز (سهامی خاص) به کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارجاع شد تا در مدت دو هفته بررسی و نتیجه به صحن شورا ارائه شود.

 لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز در خصوص تفکیک موضوع زیباسازی و منظر شهری از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و ایجاد سازمان مستقل مطرح و مقرر شد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا پس از یک هفته نتیجه را به صحن علنی شورا ارائه دهد.

سولماز دهقان خطاب به شهردار شیراز گفت: از شهردار شیراز گلایه دارم که نسبت به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کم توجه است در حالی که عملکرد این سازمان ویترین شهر است و می‌توانند به درآمدزایی شهرداری کمک کند.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در پایان سخنان دهقان تأکید کرد: این اظهار نظر عضو شورا یک تذکر به شهردار شیراز است و باید به عنوان تذکر مورد توجه شهردار قرار بگیرد.

در این جلسه همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با لایحه شهرداری مبنی بر افزایش سقف اختیار شهردار شیراز به منظور هزینه کرد مواد 16 و 17 برای هر مورد تا سقف پنجاه میلیون ریال در چارچوب آیین نامه مالی و تفویض اختیارات صورت گرفته، موافقت کردند.

گزارش پیشرفت اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر شیراز

معاون عمرانی و فنی شهرداری شیراز با حضور در صحن علنی شورا به ارائه گزارش روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز پرداخت و ابراز داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 28/7 درصد از بودجه مصوب این معاونت جذب شده است که این میزان تا پایان ماه قبل به 50 درصد رسید.

اسماعیل صالحی ادامه داد: در بخش پل‌سازی پنج تقاطع حساس در دست اجرا است که بر اساس دستور شهردار شیراز تلاش می‌کنیم تا پایان سال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی تقاطع شهید رودکی27 درصد است و طبق هدف‌گذاری انجام شده تلاش داریم این پروژه را با برنامه‌ریزی انجام شده، تزریق منابع مالی و استفاده از تجهیزات و امکانات تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.

صالحی افزود: پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر هم اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تلاش هستیم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی و فنی شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی ابراز داشت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که اتمام این پروژه می‌تواند در روان‌سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

وی یاد آور شد: پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) دارای 432 متر طول و 130 متر عرشه است و هم اکنون 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احداث پل صداقت که تردد در بلوار طلائیه را تسهیل خواهد کرد، پروژه دیگری بود که معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از آن سخن گفت.

معاون عمرانی و فنی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: در حال حاضر 9 پروژه ساختمانی بزرگ در شهر شیراز در دست اجرا است که از 60 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

صالحی همچنین با اشاره به روند اجرای ساختمان شهرداری مرکزی ابراز امیدواری کرد که 4 طبقه از این ساختمان تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

ورود شهرداری به دنیای اقتصاد دیجیتالی از هدر رفت سرمایه‌های مادی جلوگیری می‌کند

عضو هئیت رئیسه شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود ابراز داشت: در حالی که ساختمان فاوا با هزینه‌‌های هنگفت طراحی شد و مقرر بود تا ضمن تأمین نیازهای خدماتی شهرداری الکترونیک، نه تنها به شهر شیراز که به بخشی از استان‌های جنوبی کشور خدمات اینترنتی ارائه کند امروزه نه تنها چنین نشده است که ساختار فیزیکی و تجهیزات آن نیز به اتمام نرسیده است و هزینه‌‌هایی نیز بر شهرداری متحمل می‌کند.

قاسم مقیمی ادامه داد: اگر شهرداری شیراز به فکر حضور در فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی و سرمایه‌گذاری در این حوزه بی‌انتها نباشد چند صباحی دیگر خود مجبور به خرید خدمات اینترنتی و دیجیتالی از بازارهای رایج خواهد شد و این با سیاست کسب درآمد پایدار منافات خواهد داشت.

وی افزود: حضور نیروهای فنی و تحصیل کرده در این حوزه در شهرداری و شهر شیراز فرصت مناسبی است تا شهرداری شیراز ضمن ورود به دنیای اقتصاد مجازی و دیجیتالی و تأمین زیرساختهای لازم به نوعی نیازهای دیجیتالی شهروندان را برطرف نماید و از هدر رفت سرمایه‌های مادی این شهر و انباشته کردن آنها در بانک‌های خارج از استان جلوگیری کند.

این عضو شورا گفت: شهرداری می‌تواند با مشارکت با شرکت‌های پیشرو در اقتصاد دیجیتال چه در حوزه ملی و چه بین المللی و ارائه یک پلتفرم دیجیتال که امکان تعامل آنلاین تعداد زیادی تولید کننده یا ارائه دهنده خدمات را با تعداد زیادی از شهروندان به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم کند و از محل ارزش افزوده ایجاد شده و تسهیل ارتباط بین خریدار و فروشنده به کسب درآمد مناسب و ماندگار بپردازد.

مقیمی خاطر نشان کرد: شهرداری می‌تواند با تجزیه و تحلیل نیازها به کمک ابزارهای داده کاوی به نیازسنجی، کشف سلایق و ترجیحات اقتصادی شهر و شهروندان پرداخته و عملاً می‌تواند با پیش‌بینی دقیق فرآیندهای موجود، نبض بازار اقتصادی شیراز را در اختیار داشته و هر چه بیشتر محصولات و خدمات اختصاصی را برای شهروندان طراحی و بازاریابی کند.

وی ابراز داشت: ضروری است تا مدیریت ارشد استان فارس و سایر دستگاه‌های متولی سرمایه‌گذاری و اقتصاد فارس و نهادها و سازمان‌های خصوصی دخیل در امر تجارت و بازرگانی در کنار مدیریت شهری قرار گیرند اما شهرداری به عنوان پیشقراول تحولات نو می‌تواند در کنار شهر انسان‌مدار و پیاده‌محور ، خدمات‌رسانی به شهروندان را نیز به مدد دنیای دیجیتال سریعتر و ارزان‌تر کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول