اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رویدادی برای ایده پردازی / انتخاب ایده‌های برتر «آی تی» در خراسان شمالی

رویداد «آی تاک» در بجنورد با حضور 6 استان کشور در راستای ایده پردازی و حمایت از ایده های برتر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

رویدادی برای ایده پردازی / انتخاب ایده‌های برتر «آی تی» در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد این روزها که موضوع استارتاپ ها و کسب‌وکارهای نوین در میان اقشار جوان جامعه فضایی ویژه را به خود اختصاص داده، مجموعه‌های مختلف نیز سعی می‌کنند تا با جهت‌دهی و هدایت این افکار و ایده‌ها، طرح‌هایی قابل‌اجرا را روانه بازار ایده و اندیشه کنند.

سید سعید سیدی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد طی حاشیه برگزاری رویداد آی تاک منطقه ۴ کشور که در خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به هدف‌گذاری این رویدادها اظهار کرد: این برنامه‌ها برای درگیر کردن و گسترش حوزه فعالیت استارتاپ ها و ایده پردازی‌ها است تا بتوان تغییر نگاه و رویکرد را نسبت به فضای کسب‌وکار نوین در جامعه و استان ایجاد کرد.

وی با تشریح نحوه برگزاری رویداد آی تاک در بجنورد گفت: این برنامه در دو بخش سخنرانی مشاوره‌ای و انگیزشی از سوی مهمانان در ابتدا و سپس ارائه ایده‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره تشکیل‌شده است.

دبیر اجرایی رویداد آی تاک منطقه ۴ کشور افزود: نمایندگان ۶ استارتاپ های فعال و موفق کشور به‌عنوان مهمانان این برنامه هستند تا بتواند فرآیندهای طی شده در خصوص رشد ایده‌های خود، شکست‌ها و همچنین آینده ایده پردازی‌ها را ارائه دهند.

وی حوزه ایده پردازی در این رویداد را IT و ICT عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش دوم برنامه ۱۲ ایده منتخب به ارائه طرح‌های خود درزمانی به مدت ۷ دقیقه می‌پردازند و داوری آن توسط مهمانان، حضار و داوران استانی انجام می‌شود.

سیدی از انتخاب سه گروه برتر و یک گروه شایسته تقدیر در پایان این مراسم خبر داد و گفت: حمایت از ایده‌های برتر و شایسته تقدیر از سوی پارک علم و فناوری استان در راستای پذیرش در پارک و مراکز رشد به جهت ارائه حمایت‌ها و ارائه تسهیلات برای آماده‌سازی و پیشبرد ایده‌ها انجام می‌شود.

انتقال تجربه و ایده به جوانان

رضا فیض‌آبادی نیز در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد این رویداد را دربرگیرنده از ۶ استان عنوان کرد و گفت: استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به همراه گلستان، سمنان و سیستان و بلوچستان در منطقه ۴ کشور اقدام به ارسال ۲۴ ایده برای شرکت در رویداد آی تاک کردند که ۱۲ رویداد منتخب آن در برنامه امروز ارائه خواهد شد.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: انتقال تجربه و ایجاد انگیزه از سوی مربیان و منتورهای استارتاپ ها ازجمله اقدامات و اهداف برگزاری این رویدادها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول