اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020

در پی نامه‌نگاری دولت انگلیس با بروکسل، اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020 موافقت کرد.

موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا 31 ژانویه 2020

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا روز دوشنبه اعلام کرد، اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن) موافقت کرده است.

این اقدام پس از آن انجام می‌گیرد که تلاش «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) شکست خورد و پارلمان او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای برگزیت را تمدید کند.

تاسک در حساب توئیتری خود نوشت، ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با پذیرش درخواست انگلیس برای تمدید انعطاف پذیر خروج از اتحادیه اروپا تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ موافقت کرده است. این تصمیم قرار است پس از طی روند نگارش، به شکل رسمی درآید.

عبارت تمدید انعطاف پذیر به این معنا است که اگر قانون‌گذاران انگلیسی توانستند پس از بررسی کامل توافق انجام شده بین دولت جانسون و اتحادیه اروپا، آن را پیش از ۳۱ ژانویه در پارلمان به تصویب برسانند، اجرای برگزیت می‌تواند از ۱ دسامبر (۱۰ آذر) یا ۱ ژانویه (۱۱ دی) نیز آغاز شود.

این تصمیم بروکسل در حالی گرفته شد که پس از مخالفت پارلمان با طرح دولت انگلیس برای خروج بی‌قید و شرط این کشور از اتحادیه اروپا، جانسون خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. متعاقباً «مایکل برنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت گفت، به نظر می‌رسد تا زمانی که تکلیف برگزاری انتخابات همگانی در انگلیس مشخص نشود، بروکسل تصمیمی درخصوص موافقت با تمدید مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول