اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

موزه وقف امروز در تهران افتتاح می‌شود/ نمایش گنجینه آثار و اسناد وقفی کشور

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از افتتاح موزه وقف و نمایشگاه دستاوردهای حوزه وقف در مجموعه موزه ملی ایران از روز شنبه ۱۱ آبان خبر داد.

موزه وقف امروز در تهران افتتاح می‌شود/ نمایش گنجینه آثار و اسناد وقفی کشور

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت و وقف خبرگزاری فارس موزه وقف امروز شنبه ۱۱ آبان‌ماه باحضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محل موزه ملی ایران افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ سید محمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: موزه وقف شامل نمایشگاهی از دستاوردهای وقف در قرون گذشته متشکل از آثاری از وقفیات، اسناد وقفی و اموال موقوفه‌هایی که ارزش مذهبی، میراثی و تاریخی دارند برپا می‌شود.

نمایش آثار وقفی از درب امامزاده‌ای با قدمت چند صد سال تا نهج‌البلاغه منصوب به امام علی (ع)

وی ادامه داد: این موزه با همکاری وزارت گردشگری و با هدف نشان دادن وقف این سنت حسنه و ماندگار در کنار موزه ملی ایران افتتاح می‌شود. در این موزه آثار وقفی مانند درب امامزاده‌ای با قدمت چند صد سال و یا نهج‌البلاغه منصوب به امام علی (ع) که همگی آثار وقفی هستند به همراه گنجینه‌ای از اسناد و وقف‌نامه‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نمایشگاه دستاورد‌های حمایتی نهاد وقف
 
موسوی متقی از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های نهاد وقف خبر داد و گفت: نمایشگاه دیگری را با عنوان «دستاوردهای نهاد وقف» برپا می‌شود که در آن برای اولین بار مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند و قرار است با حمایت موقوفات محصولات خود را به تولید انبوه برسانند.

حضور ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه که با حمایت موقوفات اداره می‌شوند
 
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف ادامه داد: ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی، صنعتی، کشاورزی و... در این نمایشگاه حضور دارند و قرار است تولیدات پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای حوزه وقف در آن نمایش داده شود.
 
به گزارش فارس؛ موزه و نمایشگاه وقف بعد از ظهر امروز شنبه ۱۱ آبان‌ماه باحضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در محل موزه ملی افتتاح و تا پنجشنبه ۱۶ آبان ادامه دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند در این ایام از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر بامراجعه به موزه ملی از دستاورد‌های حوزه وقف بازدید کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول