اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

معاون وزیر صمت: قیمت 60 تا 70 درصد کالاهای اساسی سیر نزولی داشته است

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روزانه 100 قلم کالای اساسی رصد و پایش می شود که قیمت 60 تا 70 درصد کالاها یا نزولی و یا ثابت بوده، 20 تا 25 درصد بین صفر تا 2 درصد نوسان داشته و 5 درصد هم قیمت افزایشی داشته است.

معاون وزیر صمت: قیمت 60 تا 70 درصد کالاهای اساسی سیر نزولی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس قبادی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان اظهار کرد: شرایط کشور در وضعیت فعلی بسیار خوب و ایده‌آل است و در زمینه تامین و ذخیره کالاهای استراتژیک وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

وی عنوان کرد: نگرانی‌هایی در مورد برخی اقلام و نبود تعدادی از کالاها وجود داشت، اما بیش از نیاز کشور ذخیره کالای اساسی داریم و جای نگرانی وجود ندارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش در ماه‌های گذشته مشکلاتی وجود داشت که اکنون تقریبا به روز هستیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

قبادی اضافه کرد:‌ روند ثبت سفارش و ورود به کالا در کشور تقریبا حالت عادی به خود گرفته و به لحاظ تامین کالاهای اساسی در کشور مشکل نداریم.

وجود 20 هزار حلقه لاستیک در انبار

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تامین لاستیک خودرو نگرانی هایی پیش آورده بود و با یک بحران مواجه بودیم اما در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و اکنون 20 هزار حلقه لاستیک برای توزیع در فروشکاه‌های عرضه لاستیک موجود هست.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای تحویل لاستیک‌ در به کامیون‌داران منتظر صدور حواله هستیم و این نشان می‌دهد با انباشت کالا مواجه هستیم.

قبادی تصریح کرد: اگر در استان کردستان موجودی لاستیک انبارها به صفر برسد ما به اندازه‌ درخواست مجدد تامین می‌کنیم.

وی اذعان داشت: برای لاستیک وانت نیسان و خاور باری در کشور مشکل داشتیم که طی هفته گذشته قیمت هر حلقه لاستیک را 100 هزار تومان افزایش دادیم و قول مساعد برای تامین نیاز کشور را از واحدهای تولیدی گرفته‌ایم.

قبادی گفت:‌ 67 هزار حلقه لاستیک به استان اختصاص دادیم که 47 هزار حلقه آن توزیع شده و مابقی در انبار موجود است.

میوه شب عید تامین شده است

وی اظهار کرد: در زمینه تامین اقلام اساسی مانند شکر، روغن و برنج هم هیچ مشکلی نداریم و به هر مقدار نیاز باشد اختصاص خواهیم داد.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تامین میوه شب عید هم گفت: با توجه به اینکه شرایط تولید کشور خوبی بوده به اندازه نیازی که استان‌ها اعلام کرده‌اند میوه برای شب عید تامین و ذخیره شده است.

قبادی اذعان داشت: 35 هزار تن پرتقال و 20 هزار تن سیب درختی اعلام نیاز استان‌هاست که این میزان تامین شده است.

وی همچنین گفت: در سطح کشور آمادگی تامین گوشت موردنیاز هم وجود دارد و در حال حاضر هم 20 هزار تن گوشت ذخیره در  کشور داریم.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: آمادگی داریم پایین‌تر از قیمت تنظیم بازار، گوشت را در اختیار مراکز عمده‌ای مانند کمیته امداد و پادگان‌ها و غیره قرار دهیم.

قبادی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی دولت برای خریداری مرغ تولید مازاد خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 20 هزار تن مرغ مازاد خریداری شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به وضعیت نگران کننده بیکاری در استان کردستان، اگر واحدهای مرغداری غیرفعال، فعال شود تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری خواهد داشت.

روزانه 100 قلم کالای اساسی رصد و پایش می‌شود

قبادی گفت: روزانه 100 قلم کالای اساسی رصد و پایش می‌شود که قیمت 60 تا 70 درصد کالاها یا نزولی و یا ثابت بوده، 20 تا 25 درصد بین صفر تا 2 درصد نوسان داشته و 5 درصد هم قیمت افزایشی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش قیمت نان همه کمک کنند چرا که نانواها جز اقشار کم درآمد جامعه هستند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کردستان در تنظیم بازار جزو استان‌های پنجم و ششم کشور است و این دست حساسیت‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف در حوزه تنظیم بازار دارد.
انتهای پیام/ 71 / 2330/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول