اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از استان‌ها چه خبر؟/ از اختراع جالب جوان کرمانشاهی تا پیرزن خوش ذوق بویراحمدی/ آلودگی هوا در برخی از استان‌ها

صفحات استانی خبرگزاری فارس امروز هم با انبوهی از خبرهای تلخ و شیرین به روی مخاطبان باز شد؛ از اختراع جالب و جهانی یک جوان کرمانشاهی تا شرح ابتکار یک پیرزن بویراحمدی، از کاهش تراز آب دریای خزر تا تعطیلی مدارس برخی شهرها بخاطر آلودگی پاییزی هوا.

از استان‌ها چه خبر؟/ از اختراع جالب جوان کرمانشاهی تا پیرزن خوش ذوق بویراحمدی/ آلودگی هوا در برخی از استان‌ها

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها - خبرنگاران فارس در استان‌های سراسر کشور، امروز دوشنبه 20 آبان‌ماه نیز مثل هر روز، طیف گسترده‌ای از خبرها و گزارش‌های متنوع را در موضوعات مختلف به مخاطبان ارائه کردند؛‌ خبرهایی که برخی از آنها لبخند رضایت را بر چهره می‌نشاند و برخی دیگر، نشان از وجود  یک معضل در گوشه‌ای از کشور و ضرورت رفع آن توسط مسئولان حکایت دارد.

* شاید یکی از مهمترین اخبار امروز استان‌های خبرگزاری فارس، سخنان رئیس جمهور در استان کرمان بود که مثل همیشه، در نوع خودش محل بحث هم شد. حجت‌الاسلام روحانی به همراه تعدادی از وزرایش، صبح امروز به رفسنجان و بعدازظهر به سیرجان رفت و هم در جمع مردم صحبت کرد و هم  چند طرح صنعتی و عمرانی را افتتاح کرد.

جزئیات سخنان و برنامه‌های رئیس جمهور را در این صفحه بخوانید.

* از استان سمنان خبر رسیده است که ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین ۲۳ تا ۲۴ آبان‌ماه سال جاری به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار می‌شود. این خبر را رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار اعلام کرده است.

جزئیات بیشتر درباره این خبر را اینجا بخوانید.

* در روزهای پایانی آبان‌ماه و در حالی که هوا رفته رفته سردتر می‌شود، از استان مازندران خبر رسیده است که جاده هراز برای دو روز بسته می‌شود. رئیس پلیس راه استان مازندران در این باره گفته که هراز امروز و فردا به ‌دلیل تعمیر و روشنایی تونل وانا مسدود است.

اطلاعات بیشتر در این باره را اینجا بخوانید.

از این استان خبر دیگری هم رسیده که قدری نگران‌کننده است و تدبیر کارشناسان و مسئولان را می‌طلبد؛ کاهش 12 سانتی‌متری تراز آب خزر!

جزئیات بیشتر از این خبر در این صفحه مشاهده کنید.

* اما بشنوید و بخوانید از استان آذربایجان شرقی که این روزها زخم زلزله میانه را بر دل خود دارد. استاندار آذربایجان شرقی مهمترین مشکلات و گلایه‌های زلزله‌زدگان را بیان کرده است که می‌توانید مشروح آن را در اینجا دنبال کنید.

البته سخنگوی دولت هم که برای سرکشی به این مناطق عازم این استان شده، امروز نشست خبری برگزار کرده و جزئیات بیشتری از خبر کمک معیشتی به 18 میلیون خانوار کشور را توضیح داده است.

توضیحات آقای سخنگو را در اینجا مطالعه کنید.

* اما مدتی بعد از حرف‌ و حدیث‌های منتشر شده درباره اعتبار مدرک تحصیلی دو عضو شورای کلانشهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی، حالا امروز رئیس شورا درباره این مسئله اظهارنظر عجیبی کرده است. وی گفته نه جعل مدرک اتفاق افتاده و نه دادگاهی تشکیل شده است.

اظهارات رئیس شورای شهر مشهد را در این قسمت بخوانید.

* از استان ایلام هم یک خبر تکذیب شده است؛ خبری حساس و تکان‌دهنده درباره کشف مزرعه کشت خشخاش و ماریجوانا که حالا امشب تکذیب شد.

توضیح معاون انتظامی استان ایلام را در اینجا بخوانید.

* خبرنگار فارس در استان کرمانشاه امروز به سراغ یک مخترع جوان رفته و درباره جالب اختراع وی سوال کرده است. اختراع دستبند ترک سیگار که برای نخستین بار در جهان اتفاق افتاده است.

شرح گفت و شنود خبرنگار فارس با این مخترع جوان را حتما بخوانید.

* اما باز هم آلودگی هوا در میانه پاییز برای برخی شهرها مشکل‌ساز شده و برخی مدارس را به تعطیلی کشانده است. جزئیات خبر تعطیلی فردای مدارس ابتدایی در جنوب و جنوب شرق‌ استان تهران را در این صفحه و تعطیلی زنگ ورزش مدارس استان البرز را در این قسمت دنبال کنید.

* و بالاخره بخوانید شرح حال پیرزنی خوش ذوق و هنرمند را که هم شاهنامه می‌خواند و هم علاقه به نقاشی دارد؛ «بی‌بی عجب ناز» پیرزنی ساکن روستای سواری از بخش سرفاریاب کهگیلویه و بویراحمد است که شرح شیرین ابتکار و ذوقش را می‌توانید در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول