اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«کامل اف»: ازبکستان خواهان تسریع پروسه عضویت در سازمان تجارت جهانی است

وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: «تاشکند» خواستار اتمام سریع گفت‌وگوها بر سر عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی است.

«کامل اف»: ازبکستان خواهان تسریع پروسه عضویت در سازمان تجارت جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست مطبوعاتی در پایان نشست شورای همکاری‌ها با اتحادیه اروپا گفت: «تاشکند» خواستار اتمام سریع گفت‌وگوها بر سر عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی است.

وی اظهار داشت: ما مدت معین تعیین نمی‌کنیم اما تلاش‌ها برای اتمام سریع تر تمام پروسه گفت‌وگوها چه در مورد امضای قرارداد مبنی بر شراکت و همکاری با اتحادیه اروپا و چه در مورد عضویت در سازمان تجارت جهانی وجود دارد.

در ادامه وزیر امور خارجه ازبکستان در ارتباط با قرارداد با اتحادیه اروپا گفت: ممکن است این اقدام در سال آینده میلادی اجرایی شود.

در آخر ماه نوامبر سال 2017 میلادی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر خود به کره جنوبی اظهار داشت که این کشور فعالیت برای ورود به سازمان تجارت جهانی را از سر گرفته است.

در ماه جولای سال 2019 میلادی طرف ازبکی به سازمان تجارت جهانی یادداشت تفاهم تجدید شده در مورد رژیم تجارت خارجی برای بررسی درخواست جهت عضویت این کشور در این سازمان را تحویل داد.

پیشتر «آلن وولف» معاون مدیر کل سازمان تجارت جهانی اظهار داشت که گفت‌وگوهای مقامات ازبکستان برای ورود به سازمان می‌تواند 2 سال ادامه پیدا کند.

علاوه بر این، در ماه اکتبر اعلام شد که ازبکستان برنامه ریزی می‌کند تا پایان سال 2021 میلادی قراردادی را مبنی بر منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا امضا کند.

در این میان «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا اظهار داشت که عضویت ازبکستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند ورود این کشور را به سازمان تجارت جهانی با مشکلاتی مواجه کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول