اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار در سطح استان گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات از روز گذشته در سطح استان آغاز شده است.

اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار در سطح استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان در ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها مکلف به اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات شده‌اند که براساس این مصوبه این طرح از روز گذشته در استان گلستان اجرایی شد و بازرسان این سازمان گشت‌های ویژه خود را با لباس‌های متحدالشکل در سطح بازار آغاز کردند.

وی با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع است، گفت: طرح ویژه نظارتی که از روز گذشته آغاز شده به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و بازرسان این سازمان طی گشت‌های مشترک با بازرسان اصناف، تعزیرات حکومتی و بهداشت در دو نوبت صبح و عصر نظارت کاملی بر بازار خواهند داشت و با کسانی که بخواهند با افزایش قیمت کالا یا خدمات، نظم بازار را به هم بزنند برابر قانون رفتار خواهد شد .

طلوعیان همچنین گفت: یقینا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری‌ها و اداره برنامه‌ریزی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در هدایت، برنامه ریزی و نظارت بر جابجایی مسافر و کالا نقش مستقیم دارند نیز پایش‌های میدانی لازم را خواهند داشت و در مواجهه با رفتارهای مغایر با قانون تذکرات لازم را به متخلفان خواهند داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: با توجه به ظرفیت نیروهای مردمی در پایش و شناسایی مشکلات احتمالی بازار و انعکاس موضوع به منظور پیگیری در جهت رفع آن، ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در 14 شهرستان استان فعال و از طریق سامانه 124 پاسخگوی شکایات و نقطه نظرات هم‌استانی‌های خواهند بود.

طی 48 ساعت گذشته 141 ناظر افتخاری در سطح گلستان فعال شده‌اند

وی در خصوص به کارگیری ناظرین افتخاری در بازرسی و نظارت بر بازار در شرایط کنونی نیز گفت: طی 48 ساعت گذشته 141 ناظر افتخاری در سطح استان فعال شده‌اند و با هدف استفاده از ظرفیت بسیج مردمی مقرر است با همکاری سپاه نینوای استان نیروهای مورد نظر پس از آموزش‌های اولیه در جهت کنترل حوزه‌های اقتصادی استان در سه بخش تولید، توزیع و خدمات به کارگیری شوند.

طلوعیان به ضرورت ارتباط کارشناسی با دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل اشاره و از این دستگاه‌ها درخواست کرد با تشریک مساعی در جهت رفع مشکلات مردم و بهبود شرایط به نفع اقشار آسیب‌پذیر اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی به مدیران واحدهای اقتصادی و صنفی استان توصیه کرد به منظور همدلی و حمایت از سیاست‌های نظام، همکاری لازم را با مصرف‌کنندگان داشته و حسب مراجعه بازرسان، ضمن رویت کارت شناسایی ایشان، نسبت به ارائه اطلاعات مورد نیاز عوامل نظارتی اقدام کنند.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول