اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهدای کوهدشت +تصاویر

ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهدای کوهدشت افتتاح شد

افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهدای کوهدشت +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، با حضور امام‌جمعه کوهدشت، معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان، معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد، فرماندار کوهدشت، مدیرکل کتابخانه‌های لرستان، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از مسؤولان شهرستانی، ساختمان جدید خیر ساز کتابخانه عمومی شهدای کوهدشت افتتاح شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در این مراسم با اشاره به کم بودن فضای کتابخانه در کوهدشت، اظهار کرد: خداوند متعال هم‌زمان با خلقت انسان هادیان، مربیان و پیامبرانی نیز آفرید، بحث دانش و کتاب‌خوانی سرچشمه تمام پیشرفت‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: کوهدشت بایستی وارد مسیر سیاست زدگی نشود و رفاقت و تلاش را سرلوحه قرار دهد زیرا این پیام قرآن است که بصیرت دینی داشته باشیم.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن تقدیر از بانک پاسارگاد، اظهار داشت: بایستی زمینه مطالعه کتاب‌های مفید را برای نسل جدید که سرمایه پیشرفت جامعه هستند، فراهم کرد زیرا امری بسیار ارزشمند است.

طهماسبی با اشاره به وقایع اخیر شهرستان، تصریح کرد: دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه داریم ولی دولت را تخریب نمی‌کنیم، در کوهدشت علی‌رغم اینکه برخی درصدد توطئه بودند خوشبختانه مشکل خاصی ایجاد نشد، افرادی که به بیت‌المال خسارت وارد می‌کنند به‌مثابه شیاطین خودفروخته هستند، امروز کشور باقوت و سرعت در مسیر پیشرفت قرار دارد.

وی گفت: هرکسی به دین و آگاهی مردم خدمت کند، ولایتمدار است، مقوله امنیت بسیار مهم است، متأسفانه در شهرستان سیستم پایش تصویری نداریم لذا خواستاریم مسؤولان در این زمینه وارد عمل شوند.

اسماعیل دوستی ضمن تشکر از حضور مردم و مسؤولان در مراسم افتتاح کتابخانه شهدای کوهدشت، اظهار داشت: کوهدشت دارای مردمی بافرهنگ بوده و اگر آثار باستانی لرستان را مرور کنید متوجه می‌شوید که این شهرستان مهد علم و تاریخ می‌باشد.

وی افزود: کوهدشت و نورآباد در خط مستقیمی قرار دارند، به‌طوری‌که طوایفی که در این شهرستان موجود می‌باشد، عین همان نیز در نورآباد وجود دارد، این دوخطه همیشه نسبت به‌نظام و انقلاب وفادار بوده و ولایی واقعی هستند.

معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد، توسعه مدارس و کتابخانه‌های کشور را از مسئولیت‌های اجتماعی این بانک برشمرد و اظهار داشت: برای کتابخانه شهدای کوهدشت که به همت بانک پاسارگاد ساخته‌شده و یکی از کتابخانه‌های نمونه کشور به‌حساب می‌آید، بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است، از مدیرعامل بانک پاسارگاد و از حمایت‌های نماینده مردم در مجلس تشکر می‌کنیم.

دوستی اشاره‌ای به تجمعات اخیر داشت و گفت: کوهدشت در جریانات سال 96، هیچ حرکت بدی نسبت به‌نظام نداشت و در اعتراضات اخیر نیز عاقلانه در حمایت از نظام و انقلاب اسلامی عکس‌العمل نشان داده و این مدیون خون پاک شهدای گران‌قدر می‌باشد که این انقلاب را اداره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بانک پاسارگاد در راستای مسائل فرهنگی از فیلم‌هایی که پیام اسلام و انقلاب را به مردم می‌رساند حمایت کرده است، تصریح کرد: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، برای توسعه مدارس در کشور برنامه‌های ویژه‌ای داریم، به‌طوری‌که در لرستان 12 مدرسه بااعتباری حدود 15 تا 16 میلیارد تومان، در حال ساخت داشته که هشت مورد از آن در دهه فجر افتتاح خواهد شد و شش مدرسه دیگر نیز مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرشته طهماسبی در این مراسم اظهار داشت: مردم کوهدشت باسواد، اهل ادب، هنر و واقعاً فرهنگ دوست هستند، خیلی از مردم این دیار شاهنامه‌خوان و شاعر و استقبالشان از بحث کتاب‌خوانی تائید این موارد است.

وی افزود: ساختمان قدیم کتابخانه شهدای کوهدشت ازلحاظ استحکام تائید نبوده و چند سالی بلاتکلیف بود، ما از بانک پاسارگاد که در اسرع وقت با همان قول شش‌ماهه، ساختمان را به بهره‌برداری رساندند تشکر می‌کنیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های لرستان ضمن تشکر از همکاری شهرداری، شورای شهر و سایر مسؤولان کوهدشت، اظهار داشت: با توجه به جایگاه فرهنگی کوهدشت، هم چنان به این‌چنین مکان‌هایی احتیاج دارد، کتابخانه شهدای کوهدشت با توجه به قدمتی که داشته است شناسنامه کتابخانه‌ای کوهدشت به‌حساب می‌آید، امیدواریم شاهد درخشش استعدادهای خوب و فعالیت‌های مستمر فرهنگی و جمعی این منطقه باشیم.

گفتنی است ساختمان جدید کتاب‌خانه شهدای کوهدشت با متراژ 267 متر و اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان، به همت بانک پاسارگاد ساخته شد و تعداد 400 جلد کتاب علمی، آموزشی و پژوهشی از سوی این بانک به کتابخانه اهدا شد.

تصاویر این مراسم در زیر موجود است:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول