اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هفته بسیج در شاهرود/ از همایش میقات‌الصالحین تا خاطرات دوران جنگ

تعدادی از ۳۵۰ برنامه پیش‌بینی‌شده به مناسبت چهل‌سالگی بسیج در شهرستان شاهرود با حضور مسؤولان، آحاد مردم و بسیجیان این شهرستان اجرا شد.

هفته بسیج در شاهرود/ از همایش میقات‌الصالحین تا خاطرات دوران جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود،‌ روز جمعه در گرامیداشت هفته بسیج، همایش میقات‌الصالحین با حضور حلقه‌های صالحین پایگاه‌های بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه شاهرود در میعادگاه‌های نماز جمعه شش‌گانه شهرستان شاهرود برگزار شد.

در این گردهمایی که قبل از خطبه‌های نماز جمعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهرهای شاهرود، بسطام، رویان، کلاته‌خیج، بیارجمند و مجن برپا شد، حلقه‌های صالحین در خصوص دستاوردهای چهل‌ساله بسیج و بیانیه گام دوم انقلاب به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام سیدرضا مرتضوی، مسؤول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود هدف از برگزاری این همایش را حفظ و انسجام بسیجیان و حرکت عملی در تحقق اهداف بسیج، ترویج معرفت و بصیرت در جامعه و تشویق به حضور در نماز جمعه به‌عنوان سنگر عبادی سیاسی عنوان کرد.

برپایی میز خدمت دستگاه‌های اجرایی شاهرود

در گرامیداشت هفته بسیج، برنامه میز خدمت به همت حوزه بسیج ادارات الحدید و با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود در میعادگاه نماز جمعه این شهر برپا شد.

در این برنامه، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی با حضور در مصلای اعظم مدرسه قلعه شاهرود به مشکلات و معضلات مردم بی‌واسطه پاسخ دادند.

محمدعلی سعدی، فرمانده بسیج ادارات الحدید شاهرود هدف از برپایی این میز خدمت را تکریم ارباب رجوع و پاسخ بی‌واسطه مسؤولان به مردم عنوان کرد.

وی افزود: برنامه میز خدمت با برنامه‌ریزی انجام‌شده در طول هفته بسیج در مساجد و محلات شهرستان شاهرود با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی برپا و به مشکلات مردم پاسخ‌دهی می‌شود.

بسیج؛ سدی مستحکم برابر توطئه‌های جهانی

محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود هم در جمع شماری از مردم، به مناسبت چهل‌سالگی بسیج، با گرامیداشت یاد و خاطره ۹۹ هزار شهید بسیجی کشور، یک هزار و ۶۰۰ شهید بسیجی استان سمنان و بیش از یک هزار شهید شهرستان شاهرود بیان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در باب بسیج و بسیجی سخنان پرمغزی ارائه کردند؛ رهبری می‌فرمایند «بسیج بدنه فعال جامعه است».

وی افزود: بسیج در همه عرصه‌های جامعه فعال و در طول 40 سال عمر بابرکت بسیج اثرگذار بوده و خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه امروز شاهدیم فرهنگ بسیجی در منطقه غرب آسیا گسترش یافته و در آینده این تفکر جهان را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی امروز به‌خوبی فهمیده که فرهنگ بسیجی اثرگذاری فراوانی داشته و این شجره طیبه امروز سدی برابر توطئه‌های دشمنان است.

خوش‌قدم با اشاره به اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه در چهل‌سالگی بسیج در شهرستان شاهرود تأکید کرد: تمام تلاش بسیج، تعمیق و گسترش خدمت‌رسانی در جامعه و حرکت بر مبنای منویات رهبر انقلاب و تحقق آن در جامعه است.

مردم با بصیرت و انقلابی ما در حوادث اخیر نشان دادند که همچنان پشتیبان نظام و انقلاب و کشور هستند

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم امروز اثرگذار باشیم، باید فرهنگ بسیجی را مورد توجه قرار دهیم، افزود: مدیریت جهادی، انقلابی‌گری، جوان‌گرایی، بصیرت و معنویت از شاخصه‌های فرهنگ بسیجی است که باید روزبه‌روز در جامعه گسترش یابد تا دشمنان در توطئه‌های خود ناکام بمانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به برچیده شدن توطئه دشمنان در اتفاقات اخیر در کشور گفت: مردم با بصیرت و انقلابی ما در این حوادث اخیر نشان دادند که همچنان پشتیبان نظام و انقلاب و کشور هستند.

خوش‌قدم بیان کرد: مردم نشان دادند همان‌طور که مقام معظم رهبری، بسیج را بدنه فعال جامعه عنوان کردند، در این اتفاقات مانند 40 سال گذشته در صحنه حاضر هستند و خواب دشمنان را آشفته و آنان را ناکام می‌کنند.

بسیج؛ الگویی از فرهنگ ناب ایثار و شهادت

نادر فخری، فرماندار شهرستان شاهرود هم به مناسبت هفته بسیج با حضور در پایگاه خاتم‌الانبیا (ص) حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود در جمع بسیجیان، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا بیان کرد: امام راحل با دوراندیشی بسیج را تشکیل دادند تا حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس به بلوغ رسید و به فرهنگ و مکتب تبدیل شد که شهدا آن را بنا نهادند.

بسیج در دوران دفاع مقدس به بلوغ رسید و به فرهنگ و مکتب تبدیل شد

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان خاطراتی از آن دوران و رشادت بسیجیان در مناطق عملیاتی غرب کشور خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ بسیج، الگویی از ایثار و شهادت است که باید در جامعه ترویج شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه زندگی وی متأثر از فرهنگ ایثار و شهادت است، تأکید کرد: برای حفظ و امنیت جامعه باید این فرهنگ را نشر داد و بسیجیان در این مسیر همیشه پیش‌قدم بوده و هستند.

سرکشی از پایگاه‌های بسیج شاهرود

در این دیدار، فرماندهان گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم و ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه شاهرود و دیگر اعضای شورای تأمین شهرستان نیز حضور داشتند.

همچنین اعضای شورای تأمین شهرستان شاهرود به مناسبت هفته بسیج از چهار پایگاه دیگر بسیج مساجد و محلات بازدید و در جمع بسیجیان حاضر و از تلاش آنها تقدیر کردند.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول