اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اشتغال ۳۴ هزار نفر در طرح‌های صنعتی گرمسار فراهم می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش‌بینی کرد: با سرمایه‌گذاری ۶۴ هزار میلیارد ریالی، زمینه اشتغال ۳۴ هزار نفر پس از بهره‌برداری کامل از طرح‌های صنعتی گرمسار فراهم شود.

اشتغال ۳۴ هزار نفر در طرح‌های صنعتی گرمسار فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، بهروز اسودی صبح امروز در یکصد و نود و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در فرمانداری گرمسار اظهار کرد: در حال حاضر، تعداد ۲۸۷ طرح جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۶۱ واحد با رقم چهار هزار و 100 میلیارد ریال مربوط به شهرستان گرمسار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: تاکنون و در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ تعداد ۵۷ واحد بیش از ۲۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که از این تعداد، ۱۳ واحد و با رقم ۲۴۱ میلیارد ریال مربوط به شهرستان گرمسار است.

اسودی بیان کرد: در شهرستان گرمسار، ۷۲۴ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری هستند که ۴۰ درصد از کل استان است.

وی گفت: این واحدها با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی، زمینه اشتغال حدود ۱۶ هزار و 700 نفر را فراهم کرده‌اند که ۳۳ درصد از سهم اشتغال بخش صنعت کل استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: همچنین در شهرستان گرمسار ۱۳۵۶ واحد دارای جواز تأسیس صنعتی بوده که ۳۹ درصد از سهم کل استان است.

اسودی افزود: پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری ۶۴ هزار میلیارد ریال زمینه اشتغال ۳۴ هزار نفر پس از بهره‌برداری کامل این تعداد طرح‌های صنعتی فراهم شود.

رشد ۵۷ درصدی صادرات استان سمنان

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست از پیگیری مجدانه مشکلات واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: شهرستان گرمسار به‌عنوان صنعتی‌ترین شهرستان استان نیازمند توجه جدی است.

وی تصریح کرد: محیط‌زیست دغدغه‌ای جدی است و قابل گذشت نیست؛ واحدها باید هزینه‌های اجتماعی را متحمل شده و توافقات واحد با محیط‌زیست عملی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: خوشبختانه گمرک شهرستان فعال شده است؛ واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان ارتباط خود را برقرار کرده و امور را از طریق گمرک مستقر در شهرستان گرمسار پیگیری کنند.

عسگری افزود: طبق آمارهای ارائه‌شده، میزان صادرات در استان سمنان ۵۷ درصد رشد داشته است و اگر اظهار صادرات واحدهای تولیدی مستقر در استان در مرکز استان انجام شود، شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به سختی پیگیری مشکلات واحدهایی که منابع مالی و بانکی آنها تهران است، می‌طلبد تا واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان برای حمایت بیشتر ستاد تسهیل استان منابع مالی، تشریفات گمرکی و پرونده‌های مالیاتی را به استان منتقل کنند.

ارائه آخرین ابلاغیه و آیین‌نامه‌های دریافتی مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات تولید توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در این نشست انجام شد.

گزارش عملکرد بانک‌های استان سمنان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات رونق تولید و بند (الف) تبصره ۱۸ در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی و بررسی مشکلات بانکی، مالیاتی، زیربنایی، زیست‌محیطی و تأمین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان گرمسار هم امروز در نشستی با حضور معاون استاندار سمنان پیگیری شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول